Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Senior projectleider implementatie riool- en waterzorgheffing
De implementatie van de nieuwe riool- en waterzorgheffing, zodat de gemeentelijke organisatie vanaf 1 januari 2026 beschikt over een juridisch correcte verordening, goed ingerichte processen en systemen. Het proces wat hieraan vooraf ging is reeds doorlopen en het is niet uitgesloten dat de professional die hieraan heeft gewerkt zich ook inschrijft voor dit implementatie deel.
Verantwoordelijkheden
De projectleider coordineert de werkzaamheden van de teams Belastingen, Financien, Klant Contact Centrum en Concernzaken (juridische inzet). De projectleider:
maakt met de betrokken medewerkers een gedetailleerde planning en stuurt op de voortgang;
stelt tussentijdse rapportages op en bespreekt deze met de opdrachtgever;
agendeert knelpunten of besluitpunten in periodiek overleg;
borgt dat de nieuwe aanslagen in februari 2026 foutloos en tijdig worden opgelegd;
zorgt dat de organisatie voorbereid is op de afhandeling van bezwaarschriften;
borgt de juridische onderbouwing van de tarieven, inclusief tijdige oplevering van het vGRP, de waterzorgnotitie en de vertaling van het klimaatadaptatieplan naar een waterplan.
Eisen
Niet bekend
Wensen en competenties
Niet bekend
Organisatie en team
De implementatie is voor de gemeentelijke organisatie, specifiek de teams Belastingen, Financien, Klant Contact Centrum en Concernzaken (juridische inzet).