Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Vijfheerenlanden
Logo van Gemeente Vijfheerenlanden

Jurist Ruimtelijk Ordening (Verkeer)

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

18

Publicatiedatum:

4 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 18
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor het team Mobiliteit zoeken we een ervaren jurist. In deze functie geef je helder, zorgvuldig en praktisch juridisch advies, pak je zelfstandig bezwaar- en beroepszaken op, sluit je aan bij overleggen en werk je samen met collegas aan allerlei onderwerpen die te maken hebben met verkeer.

Je bent hierbij de juridische vraagbaak en je vindt het daarnaast leuk om mee te denken in oplossingen die juridisch haalbaar zijn. Ook ben je verantwoordelijk voor de juridische toets op uitgaande brieven, aanwijzingsbesluiten, beleidsregels en complexe verkeersbesluiten. We zoeken een jurist die niet alleen juridisch sterk is, maar ook een jurist die prettig samenwerkt en makkelijk contact legt tussen verschillende teams en collegas. Tegelijkertijd is zelfstandig werken een vereiste. Het zwaartepunt ligt bij de vertegenwoordiging van het college bij de commissie bezwaarschriften. Ervaring met het zorgvuldig opstellen en voeren van het verweer is dus een vereiste.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Recht
  • Aantoonbare ervaring met bezwaar- en beroepsprocedures binnen een gemeente, benoem dit duidelijk in je CV
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de laatste 7 jaar in het adviseren van gemeentelijke overheden op het gebied van omgevingsrecht
  • Aantoonbaar aangegeven per wanneer kandidaat beschikbaar is, in verband met behoefte spoedige aanvang opdracht, benoem dit duidelijk in het CV

Gunningscriteria

  • Aantoonbare afgeronde opleiding WO bachelor in de richting van Recht
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de laatste 8 jaar in het adviseren van gemeentelijke overheden op het gebied van omgevingsrecht
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met bezwaar- en beroepsprocedures binnen een gemeente, benoem dit duidelijk in je CV
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren van verkeerszaken en behandelen van verkeersbezwaren, benoem dit duidelijk in het CV

Wensen en competenties

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Tactisch
  • Motiveren
  • Resultaatgericht
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Besluitvaardigheid
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen
  • Politiek gevoelig
  • Zelfstandig

Organisatie en team

De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit. Binnen het team Ruimtelijk ordening is een subteam verkeer actief op het gebied van mobiliteit. Je standplaats is het stadhuis van Vianen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden op de korte termijn in overleg gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten, Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands
  • Minimaal 2 referenties

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdag: de donderdag

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 7 november 2025, 9:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 10 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 11 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr