Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Financieel Adviseur

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
100 32 tot 36 Utrecht

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

12 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

We zijn als gemeente Vijfheerenlanden op zoek naar een interim financieel adviseur, voor met name de teams die vallen onder het fysiek domein, waaronder Vastgoed.

De belangrijkste werkzaamheden zijn:

  • Bijdragen aan de samenstelling van de P&C-documenten van de gemeente
  • Naar behoefte bijdragen aan het realiseren van de teamdoelen uit het jaarplan
  • Adviseren over het verzekeringsbeleid van de gemeente

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau door opleiding of ervaring;
  • Aantoonbare werkervaring met financiele advisering binnen het fysieke/ruimtelijke domein, binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring als financieel adviseur voor Vastgoed;
  • Aantoonbare kennis ervaring met btw/bcf vraagstukken bij een gemeente;
  • Aantoonbare kennis van ERPx van Unit4;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2025;
  • De werkdagen dinsdag en donderdag op kantoor in Vianen;
  • Maximaal uurtarief van 100 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee flextender.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar bij een gemeente (25 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur in het fysieke domein bij een gemeente (25 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur voor Vastgoed inclusief het opstellen van een investeringsplanning (20 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met btw/bcf vraagstukken bij een gemeente (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de inrichting van het financieel pakket ERPx van Unit4 in de afgelopen 2 jaar (10 punten);
  • Aantoonbare kennis van het BBV in het algemeen en van reserves en onderhoudsvoorzieningen in het bijzonder (5 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met advisering over het verzekeringsbeleid (5 punten).

Competenties

  • Zelforganiserend vermogen
  • Accuraat
  • Analytisch
  • Kunnen omgaan met weerstanden
  • Schriftelijk en communicatief vaardig

Organisatie en team

Organisatie onderdeel

De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 23 september tussen 12.00 uur en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 22 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 16 september 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 17 september gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 19 september 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur