Projectleider huisvesting maatschappelijk vastgoed

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 3 dagen
120 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

12 sept 2025

Omschrijving

Opdracht:

  • Je bent projectleider voor het project ‘het Griftland College’ waarbij je nieuwbouw realiseert en de renovatie van het huidige pand.

  • Je bent verantwoordelijk voor de aanbesteding en implementatie van een vastgoedmanagementsysteem, waarbij je samenwerkt met gebouwenbeheer van de gemeente Soest.

  • Je bent verantwoordelijk voor het assetmanagement van het gemeentelijk vastgoed zodat deze geïmplementeerd kan worden in het vastgoedmanagementsysteem.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring van het aanbesteden en implementeren van een vastgoedmanagementsysteem;
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring binnen een politiek-bestuurlijke omgeving;
  • Minimaal 7 jaar ervaring als projectleider/projectmanager binnen onderwijshuisvesting en/of maatschappelijk vastgoed;
  • Aantoonbare werkervaring met onderhandelingsgesprekken met opdrachtnemers en schoolbesturen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten van onderwijshuisvestingstrajecten binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);

  • Aantoonbaar beschikbaar voor 36 uur per week (25 punten);

  • Uurtarief maximaal 120,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk, werk-werk en fee (25 punten);

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2025 (10 punten).

Competenties

  • Je bent resultaatgericht, ondernemend en toont sterk eigenaarschap.

  • Je denkt in oplossingen en handelt daadkrachtig.

  • Je bent een verbinder die goed samenwerkt met collega's, bestuurders, externe partners en interne afdelingen.

  • Je bent gewend om opdrachtgericht en integraal te werken, ook binnen complexe opgaven.

  • Je hebt bewezen ervaring met het leggen van verbanden tussen beleidsterreinen als onderwijs, duurzaamheid, zorg en ruimtelijke ontwikkeling.

  • Je bent sterk in inhoudelijke analyse en beschikt over uitstekende politiek-bestuurlijke sensitiviteit.

  • Je functioneert goed in dynamische gemeentelijke omgevingen en weet teams mee te nemen en stakeholders te betrekken.

  • Je hebt ruime ervaring met het ontwikkelen en realiseren van onderwijshuisvesting en maatschappelijk vastgoed, en kent de spelers en ontwikkelingen binnen het veld.

  • Je bent financieel goed onderlegd en hebt scherp analytisch inzicht in gemeentelijke vastgoedexploitatie, investeringsvraagstukken en onderhoudsbudgetten.

  • Je beschikt over hbo werk- en denkniveau, met aantoonbare inhoudelijke kennis van vastgoed, duurzaamheid, contractbeheer en exploitatie.

  • Je communiceert helder, zowel schriftelijk als mondeling, en hebt veel ervaring met onderhandelingen met schoolbesturen, aannemers en opdrachtnemers.

Organisatie en team

Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.  

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is. 

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 17 september bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur