Logo van Gemeente Vijfheerenlanden
Logo van Gemeente Vijfheerenlanden

Casemanager Omgevingsrecht

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

13 jan 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als casemanager omgevingsrecht ben je het eerste aanspreekpunt voor initiatiefnemers die een omgevingsvergunning aanvragen. Je behandelt principeverzoeken en bouwaanvragen. Met de Omgevingswet is de nadruk van toetsen van aanvragen verschoven naar meedenken en adviseren om initiatieven mogelijk te maken.

Werkzaamheden

  • Mee te denken zodat zij de beste route volgen voor het krijgen van een vergunning het eerste aanspreekpunt te zijn van onze inwoners
  • Enkel- en meervoudige aanvragen te behandelen
  • Aanvragen te toetsen
  • Ontvangen adviezen te beoordelen op kwaliteit en samenhang; de voortgang en de kwaliteit van het proces te bewaken
  • Mee te denken in projectgroepen

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bouwkunde of Recht
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als casemanager/vergunningverlener op het gebied van het omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) binnen een gemeente
  • Kandidaat is bereid om minimaal 3 dagen per week fysiek op werklocatie in Meerkerk aanwezig te zijn
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1 en 2 (ABW1/ABW2)

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de omgevingswet (licht dit duidelijk toe in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met Centric Leefomgeving (Benoem waar deze is opgedaan)
  • Beschikbaar per 13 januari 2026 voor 36 uur per week, gedurende de hele opdracht inclusief verlengingen
  • Aantoonbaar woonachtig binnen een straal van maximaal 55 kilometer van Vijfheerenlanden (benoem dit duidelijk in het cv)

Competenties

  • Zelfstandig
  • Expertise
  • Proactief
  • Eigenaarschap
  • Oplossingsgericht
  • Flexibel
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden
  • Doorzettingsvermogen
  • Collegialiteit

Organisatie en team

De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Gespreksinformatie

De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 2 december 2025, van 9.00 tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 1 maandag december 2025 bericht.

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Overige informatie: Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.

Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr