Logo van Gemeente Veldhoven
Logo van Gemeente Veldhoven

Klantmanager Schulddienstverlening

Meiveld 1, 5501 KA Veldhoven, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

10 nov 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als klantmanager Schulddienstverlening ben je verantwoordelijk voor je eigen caseload. Jij bent het aanspreekpunt voor alle inwoners van Veldhoven en Waalre met financiele problemen, schuldeisers en instanties.

Concreet betekent dit dat jij:

  • Intake-, vroegsignalerings- en coachingsgesprekken voert om schuldenproblematiek te signaleren en achter de kern van het probleem te komen;
  • Situaties beoordeelt en een plan van aanpak opstelt waarbij de zelfredzaamheid van de inwoner gerespecteerd en gestimuleerd wordt;
  • Bemiddelt in crisissituaties om uithuiszetting en afsluiting van nutsvoorzieningen te voorkomen;
  • Samenwerkt met andere klantmanagers, instanties en schuldeisers, nazorg verricht en monitort om te zorgen dat het plan van aanpak goed wordt uitgevoerd;
  • Ieder schuldhulpverleningstraject zorgvuldig vastlegt aan de hand van rapportages en beschikkingen (we werken met Allegro en RIS);
  • WSNP-verklaringen opstelt als dit nodig is;
  • De budgetbeheerder ondersteunt, Vtlb-berekening maakt, de financiele huishouding van de inwoner op orde brengt en de inwoner activeert om aan de slag te gaan met het oplossen van schulden;
  • Zorgt voor een goede informatievoorziening, positionering en profilering van Schulddienstverlening.

Eisen

  • Bijlage C Algemene inkoopvoorwaarden 2024 voor leveringen en diensten + addendum.pdf Algemene inkoopvoorwaarden gemeente Veldhoven Onze algemene inkoopvoorwaarden zijn leidend en van toepassing.
  • De opdrachtnemer verklaart in het bezit te zijn van een G-rekening (indien het bureau geen G-rekening heeft is dit een reden om niet door te mogen). Voor ZZP'ers geldt een G-rekening niet. Die kunnen derhalve op deze vraag ja antwoorden.
  • Inzet alleen na overleg van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag.
  • Opleidingsniveau HBO, bijvoorbeeld HSAO, Sociaal Juridische Dienstverlening; kennis van wet- en regelgeving van de WGS.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als klantmanager Schulddienstverlening.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt ervaring als schulddienstverlener (fase 1 en 2);
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met Allegro en RIS;
  • Je kunt een integraal beeld opbouwen van de situatie op de verschillende leefgebieden en je hebt hierbij aandacht voor de zelfredzaamheid van de inwoner.

Competenties

  • Je bent sterk in het voeren van gesprekken en je hebt een mensgerichte aanpak;
  • Zelfstandig aan de slag kunnen gaan en snel op vlieghoogte komen;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Communicatieve vaardigheden.

Organisatie en team

De opdrachtgever is Gemeente Veldhoven. Als klantmanager Schulddienstverlening ben je het aanspreekpunt voor alle inwoners van Veldhoven en Waalre met financiële problemen.

Gespreksinformatie

De interviews vinden plaats op dinsdag 25 november in de middag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Toelichting op rooster: iets minder uren mag ook.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr