Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Functioneel Beheerder Centric Suites Sociaal Domein (incl. kennisoverdracht)

Meiveld 1, 5501 KA Veldhoven, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
110 20 Noord-Brabant

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

3 jul 2025

Omschrijving

Deze inhuuropdracht is ook geschikt voor ZZP-ers. Let op; de ZZP-er dient zich zonder tussenkomst van een bureau in te schrijven op deze opdracht. Het contract met de ingeschreven ZZP-er wordt verzorgd door Haert B.V.. Het bureau verklaart met inschrijving van een beschikbare kandidaat dat deze kandidaat geen ZZP-er is.

De gemeente Veldhoven zoekt een ervaren functioneel beheerder voor de applicatie Suites voor het Sociaal Domein van Centric. Deze applicatie ondersteunt de uitvoering van de Wmo, Jeugdwet en Participatiewet. De opdracht heeft als doel het tijdelijk borgen van het functioneel beheer van de Suites-omgeving. De externe functioneel beheerder zorgt voor de continuiteit van het applicatiebeheer, inclusief het ondersteunen van gebruikers, het afhandelen van incidenten en wijzigingen, het testen van nieuwe releases, het beheren van koppelingen en het onderhouden van contacten met leveranciers.

Doelstelling

  • Borgen van de continuiteit van het functioneel beheer van de Suites-omgeving.

  • Professionalizering van het beheer en documentatie van processen en koppelingen.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Dagelijks functioneel beheer van Centric Suites voor het sociaal domein.

  • Analyseren, registreren en oplossen van functionele incidenten en gebruikersvragen.

  • Uitvoeren van wijzigingsverzoeken en releasebeheer.

  • Begeleiden van gebruikers bij het correct gebruik van de applicatie.

  • Samenwerken met de leverancier en interne ICT voor correcte werking en koppelingen.

  • Documenteren van processen, procedures en instellingen.

Verwachte resultaten

  • Functioneel beheer van de applicatie is gewaarborgd gedurende de inhuurperiode.

  • Kennis is gedeeld en gedocumenteerd op een overdraagbare manier.

  • Verbeteringen in het beheerproces zijn gesignaleerd en waar mogelijk doorgevoerd.

Kandidaatomschrijving

Voor deze opdracht zoeken wij een ervaren functioneel beheerder met diepgaande kennis van de applicatie Suites voor het Sociaal Domein van Centric. De ideale kandidaat is gewend te werken binnen het sociaal 

domein en beschikt over een goed analytisch vermogen, een gestructureerde aanpak en uitstekende communicatieve vaardigheden.

De kandidaat is in staat om zelfstandig het functioneel beheer op te pakken, in samenwerking met gebruikers, leveranciers en interne teams.

De kandidaat beschikt over:

  • Aantoonbare ervaring met functioneel beheer van Centric Suites voor Sociaal Domein (Wmo, Jeugd, Participatie);

  • Kennis van gegevensstromen en koppelingen (bijvoorbeeld via Digikoppeling, StUF, Suwinet);

  • Sterke communicatieve vaardigheden voor het schakelen met zowel gebruikers als leveranciers;

  • Analytisch en probleemoplossend vermogen;

  • Proactieve en coachende werkhouding.

Eisen

  • Voorwaarden voor deelname: Algemene inkoopvoorwaarden Veldhoven 2013 voor leveringen en diensten.pdf

  • Algemene inkoopvoorwaarden gemeente Veldhoven: Onze algemene inkoopvoorwaarden zijn leidend en van toepassing

  • G-Rekening: De opdrachtnemer verklaart in het bezit te zijn van een G-rekening (indien het bureau geen G-rekening heeft is dit een reden om niet door te mogen). Voor ZZP'ers geldt een G-rekening niet. Die kunnen derhalve op deze vraag ja antwoorden.

  • VOG: Inzet alleen na overleg van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag.

Wensen en competenties

Wensen

  • Weging prijsdeel:25 %

  • Opleidingsniveau

    HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting van:

    • Informatiemanagement

    • Bedrijfskundige Informatica

    • (Toegepaste) Informatica

    • Bestuurskunde met specialisatie in informatievoorziening

    • Of relevante ervaring in het sociaal domein gecombineerd met applicatiekennis van Centric Suites

      • HBO (10 %)

      • HBO+/ WO (15 %)

      Weging:15 %

  • Werkervaring: Minimaal 3 tot 5 jaar ervaring als functioneel beheerder, bij voorkeur met Centric Suites voor het Sociaal Domein (Wmo, Jeugd, Participatie).

    • Aantoonbare ervaring met het werken binnen gemeentelijke of andere overheidsorganisaties.

    • Ervaring met gebruikersondersteuning, het afhandelen van incidenten en wijzigingsverzoeken.

    • Bekend met gegevensuitwisseling en koppelingen zoals Suwinet, Digikoppeling of StUF.

      • 3 to 5 jaar (5 %)

      • 5 jaar of meer (10 %)

      Weging:10 %

  • CV: Het CV wordt beoordeeld op volledigheid en duidelijkheid inzake de beschrijving van werkervaring.

    • Weging:25 %

Competenties

  • Analytisch vermogen Je overziet snel complexe applicatielogica en processen binnen het sociaal domein.

  • Communicatief vaardig Je schakelt gemakkelijk met gebruikers, collegas en leveranciers.

  • Zelfstandig en proactief Je neemt initiatief, werkt zelfstandig en signaleert verbetermogelijkheden

  • Kwaliteitsgericht Je zorgt voor zorgvuldig beheer en borging van kennis en procesdocumentatie.

Organisatie en team

De gemeente Veldhoven zoekt een ervaren functioneel beheerder voor de applicatie Suites voor het Sociaal Domein van Centric. Deze applicatie ondersteunt de uitvoering van de Wmo, Jeugdwet en Participatiewet.

Gespreksinformatie

De interviews vinden plaats eind juli. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

In de gesprekken zal nadrukkelijk stil gestaan worden bij de match met de opdracht en het team.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Dienstencategorie Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing CPV code 79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur