Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Veldhoven
Logo van Gemeente Veldhoven

Beleids- en Kwaliteitsmedewerker Publiekszaken

Meiveld 1, 5501 KA Veldhoven, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

17 mei 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

28 okt 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijving

Je bent als beleids- en kwaliteitsmedewerker bekend met de nieuwste wet- en regelgeving van burgerzaken. Je zorgt ervoor dat we dit binnen onze gemeente op goede en zorgvuldige manier toe kunnen passen.

Ook ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van de zelfevaluaties en treedt op als vraagbaak voor je collega`s en de teamleider.

Daarnaast help je mee bij het organiseren van de verkiezingen en vertegenwoordigt de gemeente in bezwaar- en beroepszaken.

Werkzaamheden:

  • Je schrijft goed onderbouwde adviezen voor ons college en de raad en heldere regelingen en verordeningen;

  • Je vertaalt ons beleid naar heldere werkprocessen en instructies voor collega`s;

  • Je voert de jaarlijkse zelfevaluaties BRP, reisdocumenten en de ENSIA uit;

  • Je actualiseert processen, verordeningen en regelingen;

  • Je bent een vraagbaak voor je collega`s;

  • Je organiseert mede de verkiezingen;

  • Je vertegenwoordigt de gemeente in bezwaar- en beroepszaken;

  • Je controleert uitgevoerde mutaties in de BRP op fouten.

Kandidaat omschrijving

  • Je bent een specialist/senior op het vakgebied. Dienstverlening is de pijler van ons team en staat centraal;

  • Je bent een communicatief vaardig, stressbestendig en kunt ‘klantgericht’ denken en handelen;

  • Je beschikt over inlevingsvermogen, weet je hoofd- en bijzaken te scheiden en bent een teamplayer;

  • Je bent zakelijk en professioneel in het werk met oog voor het persoonlijk contact met zowel inwoners van Veldhoven als collega’s;

  • Je bent handig met het bedienen van administratie- en registratiesystemen (Djuma, Key2Burgerzaken en Centric Burgerzaken);

  • Je beschikt over goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden in de Nederlandse- en de Engelse taal.

Eisen

Zie opdracht omschrijving.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uurtarief
    Weging: 25 %

  • Opleidingsniveau

    • HBO+ (10 %)

    • HBO + Diplomalijnen op NLQF-niveau 6 (15 %)

  • Werkervaring
    Minimaal 5 jaar ervaring met publieksdienstverlening binnen de overheid. Kennis van relevante wet- en regelgeving. Sterke adviesvaardigheden en overtuigingskracht.

    • 5 jaar (5 %)

    • jaar of meer (10 %)

  • CV
    Het CV wordt beoordeeld op volledigheid en duidelijkheid inzake de beschrijving van werkervaring. En op geschiktheid bij de gevraagde ervaring en competenties.
    Weging: 25 %

  • Interview
    Weging: 25 %

Competenties

  • Specialist/senior op het vakgebied;

  • Dienstverlening staat centraal;

  • Communicatief vaardig;

  • Stressbestendig;

  • Klantgericht denken en handelen;

  • Beschikt over inlevingsvermogen;

  • Weet hoofd- en bijzaken te scheiden;

  • Teamplayer;

  • Zakelijk en professioneel in het werk met oog voor het persoonlijk contact met zowel inwoners van Veldhoven als collega's;

  • Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden in de Nederlandse- en de Engelse taal.

Organisatie en team

Je vormt een drieluik met de Adviseur Publiekszaken en Teamleider. Dienstverlening is de pijler van ons team en staat centraal.

Gespreksinformatie

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het gesprek zal de kandidaat beoordeeld worden op geschiktheid.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie verlenging

6 x 6 maanden

Algemene inkoopvoorwaarden gemeente Veldhoven

Onze algemene inkoopvoorwaarden zijn leidend en van toepassing.

G-rekening

De opdrachtnemer verklaart in het bezit te zijn van een G-rekening (indien het bureau geen G-rekening heeft is dit een reden om niet door te mogen).

VOG

Inzet alleen na overleg van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr