Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Veere
Logo van Gemeente Veere

Beleidsadviseur economie

Markt 5, 4351 AG Veere, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

4 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als beleidsadviseur Economie werk je aan het economisch beleid van de gemeente Veere. Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van het Programma Economie, de eerder vastgestelde landbouwvisie en je trekt onder andere het Bedrijventerreinenprogramma Veere. Je hebt een actieve rol in de regionale bedrijvenprogrammering op Walcheren, werkt mee aan de inzet van het Transitiefonds Zeeland, en draagt bij aan beleidskeuzes via ons aandeelhouderschap in Impuls Zeeland. Daarnaast begeleid je subsidietrajecten en beleidstrajecten op het gebied van economie, zoals het bedrijventerreinprogramma voor gemeente Veere en de detailhandelsvisie. Een belangrijk onderdeel van je werk zijn actuele projecten zoals het versterken en het faciliteren van de BIZ in Domburg en het verbeteren en verduurzamen van de bestaande bedrijventerreinen en onze binnenhavens. Je bent sparringpartner voor de bestuurder, onderhoudt actief contact met ondernemers en ondernemersverenigingen, en vertegenwoordigt de gemeente in regionale overleggen. Ook heb je een sterke affiniteit met de landbouwsector en zie je kansen om agrarisch ondernemerschap te verbinden aan maatschappelijke opgaven. De focus in deze inhuuropdracht ligt op de bedrijventerreinen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met aandachtsgebied bedrijventerreinen
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring binnen het thema economie
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur economie binnen een gemeente
  • De kandidaat heeft een maximale reistijd van 1 uur naar het gemeentehuis in Domburg, benoem dit duidelijk in het cv

Wensen en competenties

Competenties

  • Je hebt affiniteit met economische themas zoals bedrijvigheid, landbouw, regionale samenwerking en ondernemersdienstverlening.
  • Je schakelt makkelijk tussen beleid en uitvoering, en andersom.
  • Je weet mensen te verbinden en beweegt je makkelijk in het krachtenveld tussen inwoners, ondernemers, bestuur en collegas.
  • Je kunt helder schrijven, presenteren en adviseren.

Organisatie en team

De organisatie

Onze organisatie telt ongeveer 300 medewerkers. Deze medewerkers zijn verdeeld over zes afdelingen; Bedrijfsvoering, Openbare Ruimte, Dienstverlening, Ruimtelijke Ontwikkeling, Maatschappelijke Ontwikkeling en Programmas & Projecten. Je toekomstige collegas ervaren korte lijnen binnen de gemeente Veere, een informele werksfeer, vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en uitdaging in hun functie.

Team

Je maakt deel uit van het cluster economie, recreatie en toerisme (ERT) in het team Beleid binnen de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling. Een team met deskundige collegas die werken aan themas als economie, wonen, duurzaamheid, toerisme en ruimtelijke kwaliteit. We hebben korte lijnen, vertrouwen op ieders vakmanschap en vinden werkplezier minstens zo belangrijk als resultaat. Het cluster bestaat in totaal uit een accountmanager, drie beleidsadviseurs, een beleidsontwikkelaar en een beleidsondersteuner. We werken hard, maar ook met humor. En als het even kan: met uitzicht op zee.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). De gemeente Veere heeft als standpunt dat inhuurkrachten geïndexeerd kunnen worden na een inzet van minimaal 12 maanden. Voor deze periode is indexatie niet mogelijk en is ten alle tijden het aangeboden uurtarief leidend. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Functieschaal Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. Voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. CV-eisen Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv. Werkdagen De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg Is hybride werken mogelijk: Ja Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag donderdag 6 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 7 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 11 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr