Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Amstelveen
Logo van Gemeente Amstelveen

Projectadviseur TRA-regeling (tijdelijk) (SV25-1544)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

24 nov 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

4 nov 2025
Opdracht tarief 95Opdracht uren 24 - 36

Omschrijving

De gemeente Amstelveen voert sinds 2025 de Tijdelijke Regeling Alleenverdienersproblematiek (TRA) uit. Deze regeling is bedoeld voor huishoudens waarin een partner het inkomen verdient en die door een samenloop van fiscale en sociale regelingen onder het bestaansminimum uitkomen. De TRA voorziet in een jaarlijkse tegemoetkoming van 1.000, toe te kennen door gemeenten op basis van gegevens van de Belastingdienst en/of zelfmeldingen. Voor de tijdelijke uitvoering van deze regeling in 2025 een projectadviseur ingezet. De inzet is projectmatig van aard en vindt plaats buiten de reguliere organisatie inrichting. Als projectadviseur draag je bij aan een zorgvuldige en doelgerichte uitvoering van de Tijdelijke Regeling Alleenverdienersproblematiek (TRA). Je ondersteunt de gemeente bij het identificeren van rechthebbenden, het beoordelen van hun situatie en het opstellen van beschikkingen. De werkzaamheden zijn tijdelijk en projectmatig van aard; De opdrachtnemer maakt geen deel uit van de gemeentelijke organisatie; De opdracht eindigt na 6 maanden.

Resultaatgebieden:

  • Je benadert zelfstandig huishoudens op basis van gegevens van de Belastingdienst en/of zelfmeldingen;
  • Je verzamelt en beoordeelt inkomens- en vermogensgegevens;
  • Je toetst situaties aan de TRA, Participatiewet, Awb, Toeslagenwet en Inkomstenbelasting;
  • Je stelt beschikkingen en rapportages op;
  • Je signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen;
  • Je stemt af met externe partners zoals schuldhulpverlening en juridische afdelingen;
  • Je levert alle resultaten zelfstandig en binnen de afgesproken termijn.

Eisen

De kandidaat:

  • Heeft een afgeronde 4 jarige hbo- of wo-opleiding in sociaal-juridische dienstverlening, bestuurskunde, rechten of een vergelijkbare richting.
  • Beschikt over aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving zoals de Participatiewet, Awb, Toeslagenwet en Inkomstenbelasting.
  • Heeft ervaring met het beoordelen van inkomenssituaties en het opstellen van beschikkingen binnen het sociaal domein.
  • Is in staat om zelfstandig te werken en resultaten op te leveren binnen afgesproken termijnen.
  • Heeft ervaring met projectmatig werken en het zelfstandig uitvoeren van afgebakende opdrachten.
  • Is communicatief vaardig en kan goed afstemmen met externe partners zoals schuldhulpverlening en juridische afdelingen.
  • Is analytisch sterk, signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen.
  • Kan zich indien nodig laten vervangen door een professional met vergelijkbare kwalificaties.

Wensen en competenties

Competenties:

  • Samenwerkend
  • Betrokken
  • Oplossingsgericht

Organisatie en team

De gemeente Amstelveen voert sinds 2025 de Tijdelijke Regeling Alleenverdienersproblematiek (TRA) uit. De AA-organisatie wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Daarom bieden wij ruimte aan iedereen en zetten wij de diversiteit van onze collegas in om de beste resultaten te behalen voor onze organisatie en de inwoners van Amstelveen en Aalsmeer. Talent als basis, diversiteit als kracht. Vanuit deze visie staan al onze vacatures open voor iedereen.

Gespreksinformatie

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op woensdag 19 november tussen 13:00 en 16:00 uur. De gesprekken vinden online via Teams plaats. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De verlengingsopties in deze opdracht vallen onder de herzieningsclausule van de Aanbestedingswet. Het betreft een mogelijkheid, geen recht.

Referentie: Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel eisen, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG: Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet voor aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr