Logo van Gemeente Veenendaal
Logo van Gemeente Veenendaal

Binnenstadscoördinator / Projectleider Binnenstad

Raadhuisplein 1, 3901 GA Veenendaal, Nederland

Sluit morgen
om 16:00

Begindatum:

19 jan 2026

Einddatum:

29 mei 2026

Uren per week:

18

Publicatiedatum:

10 dec 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 18
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Tijdelijke ondersteuning en vervanging van werkzaamheden gericht op de Binnenstad van Veenendaal en het starten van 2 projecten: 1. Gastvrije en toegankelijke binnenstad en 2. voorbereidingen Verkiezingen BIZ 2027.

Werkzaamheden

  • Je bent eerste aanspreekpunt voor ondernemers uit de binnenstad van Veenendaal

  • Je start met de projectvoorbereidingen van het project Gastvrije en Toegankelijke Binnenstad.

  • Je start met de voorbereidingen van het project Verkiezingen BIZ 2027.

  • Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van de Visie Recreatie en Toerisme

  • Je draagt bij aan de ontwikkeling van het winkelcentrum van Veenendaal en zet Veenendaal op de kaart als aantrekkelijke plek om te werken, winkelen en recreeren?

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van Bedrijfskunde, Commerciele Economie, Bestuurskunde, Ondernemerschap & Retail, Toerisme en Recreatie;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met projecten gericht op binnensteden bij een overheidsorganisatie;
  • Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten (inclusief Flextender fee).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau in de richting van Bedrijfskunde, Commerciële Economie, Bestuurskunde, Ondernemerschap & Retail, Toerisme en Recreatie (10 punten);
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met het organiseren van verkiezingen van het BIZ-instrument. (Benoem in het cv waar dit is opgedaan) (40 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met projecten gericht op binnensteden bij een overheidsorganisatie (30 punten);
  • Beschikbaar per 19 januari 2026 voor minimaal 18 uur per week (20 punten).

Competenties

  • Communicatief vermogen
  • Organisatiekracht
  • Samenwerkingsgerichtheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Probleemoplossend vermogen
  • Omgevingsbewustzijn
  • Hands-on mentaliteit
  • Netwerkvaardigheden
  • Projectmatig werken
  • Stressbestendigheid

Organisatie en team

De gemeente Veenendaal is een middelgrote gemeente met een centrale ligging, een goede bereikbaarheid en dynamischer dan ooit.
Je komt te werken in een organisatie die veel ambities heeft waarin jij uitgedaagd wordt je talenten volop te benutten en verder te ontwikkelen. Samenwerken is een van onze kernwaarden en de lijnen zijn kort.
De organisatie kent een open en informele sfeer. Je krijgt veel ruimte om je werk als professional te kunnen uitvoeren omdat we weten dat jij in staat bent om de juiste inschattingen te maken. Dat geldt ook voor de verhouding tussen werk en prive, je krijgt veel ruimte ervoor te zorgen dat dit goed in balans is en je daar kunt zijn waar je nodig bent. Onze goede arbeidsvoorwaarden en hybride manier van werken maken dat goed mogelijk.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 17 december 2025 van 13:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 december 2025 bericht. kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Nee

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11 . Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de
desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Werkdagen en -tijden gaan in overleg en in afstemming met zijn/haar naaste collega

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr