Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS
Logo van Uitvoeringsorganisatie BBS

Adviseur Leerlingenvervoer

Uitvoeringsorganisatie BBS

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit morgen
om 16:00

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20 - 24

Publicatiedatum:

10 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 20 - 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Voor Eemkracht zoeken wij een Adviseur Leerlingenvervoer. Je komt te werken in het team Kennis en Expertise, in de nieuwe organisatie Eemkracht. Voorheen was deze functie belegd bij de gemeente Soest. Per 1 januari verschuift deze taak naar Eemkracht. Je komt te werken voor de leerlingen in de gemeente Soest, Baarn en Bunschoten, met standplaats Soest. Door een tijdelijke beperking in de capaciteit zoeken wij een ervaren adviseur Leerlingenvervoer die direct inzetbaar is voor 20 tot 24 uur per week.

Het doel van de functie is het ontwikkelen, adviseren en coordineren van beleid en uitvoering rondom leerlingenvervoer, zodat kinderen veilig en passend naar school kunnen reizen binnen de wettelijke kaders en gemeentelijke verordening. Een van de belangrijkste taken is het inrichten en harmoniseren van processen rondom leerlingenvervoer binnen Eemkracht. Er wordt gewerkt met Carel, welke (nu nog) voor alle drie de gemeenten anders is ingericht.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je brengt de hulpvraag van ouders en leerlingen voor leerlingenvervoer in kaart;
  • Je beoordeelt of iemand recht heeft op een vervoersvoorziening in het kader van leerlingenvervoer;
  • Je geeft ouders, leerlingen en betrokken professionals inzicht in de verschillende mogelijkheden binnen het leerlingenvervoer;
  • Je stimuleert, daar waar mogelijk, de betrokkenen om gebruik te maken van eigen netwerk;
  • Je hebt contact met en bent het aanspreekpunt voor vervoerders, begeleiders en scholen;
  • Je weegt het volledige systeem en hulpvragen van verschillende domeinen af;
  • Je controleert op volledigheid en rechtmatigheid van dossiers;
  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van beschikkingen en motivering;
  • Je bent verantwoordelijk voor bezwaar en beroepschriften;
  • Wanneer nodig pak je administratieve taken rondom leerlingenvervoer op.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als consulent/adviseur leerlingenvervoer binnen een gemeentelijke instelling en/of gemeenschappelijke regeling;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het inrichten van processen rondom het leerlingenvervoer;
  • Aantoonbare werkervaring met Carel en het zaaksysteem.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen het sociaal domein op het gebied van Jeugdwet, Wmo en/of Participatiewet;
  • Uiterlijk beschikbaar per 5 januari voor minimaal 24 uur per week.

Competenties

  • Analytisch vermogen;
  • Adviesvaardigheden;
  • Communicatief sterk;
  • Samenwerkingsgericht;
  • Proactief en oplossingsgericht.

Organisatie en team

De Uitvoeringsorganisatie Eemkracht (opvolger van het huidige Uitvoeringsorganisatie Baarn, Bunschoten, Soest) verzorgt alle taken die gericht zijn op de zelfredzaamheid, participatie en het welzijn van de inwoners van de gemeente Baarn, Bunschoten en Soest. Hieronder vallen o.a. de Jeugdwet, participatiewet, Wmo, Leerplichtwet en leerlingenvervoer. We werken nauw samen met de betrokken gemeenten en lokale welzijnspartijen, waarbij de hulpvraag van de inwoners centraal staat. Hierbij staan onze kernwaarden centraal: Betrokken, Samen en Professioneel. Als uitvoeringsorganisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 17 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling

  • Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
    De externe broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

  • Stap 2: Selectie vijf (5) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
    De externe broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe broker. De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door de externe broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

  • Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: 3x 3 maanden

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr