thumbnail
thumbnail

Zeer ervaren Senior vergunningverlener / Procesmanager

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€115
36 Utrecht

Begindatum:

1 aug 2024

Einddatum:

1 aug 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

29 mei 2024

Zeer ervaren Senior vergunningverlener / Procesmanager
Periode: Van 1-8-2024 (in overleg eerder) tot 1-8-2025 met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 115 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft de grootste samengestelde vergunningen organisatie van Nederland. We hebben alle disciplines op het gebied van de uitvoering van de Omgevingswet, horeca en openbare ruimte bij elkaar gehuisvest. Van vooroverleg tot handhaving, van uitvoerend beleid tot toezicht, met behulp van ons eigen team van juristen en beleidsmedewerkers hebben we alles in huis.
Binnen deze dynamische omgeving behandelen we in een team van ongeveer 40 mensen jaarlijks tussen de 2500 en 3000 aanvragen voor ontwikkelingen in de gebouwde omgeving. Op dit moment zoeken we naar nieuwe collegas die omgevingsoverleggen kunnen begeleiden en voldoende kennis en ervaring hebben om de meest uitdagende aanvragen omgevingsvergunning in goede banen te leiden. Denk daarbij aan grote inbreidingslocaties, transformaties en herbestemmingen van de bestaande bebouwing waarvan de aanvragen niet in de omgevingsplannen passen of een private component hebben.

Je taken zijn:
Je behandelt aanvragen voor een omgevingsvergunning binnen de gebouwde omgeving. Hierbij word je op basis van expertise ingedeeld in een van de rayons. Je bent hier met name bezig met het begeleiden van de complexere omgevingsoverleggen en de daaropvolgende aanvragen omgevingsvergunning. Ook word je kennis en expertise gevraagd bij de doorontwikkeling van de werkprocessen onder de Omgevingswet.

De taak kan worden onderverdeeld in:

  • Het begeleiden van aanvragers bij de publieke onderdelen van het Utrechtse planproces tot en met de afronding van de aanvraag;

  • Het uitvoeren van relevante inhoudelijke toetsen waarbij jouw aandachtsgebied zal liggen op de ruimtelijke ordening en het opstellen van de uitkomst van het omgevingsoverleg dan wel het besluit op de aanvraag omgevingsvergunning;

  • Het uitvoeren van een adequaat besluitvormingstraject;

  • Opvragen van relevante adviezen van interne adviseurs en externe ketenpartners en het beoordelen en wegen hiervan;

  • Het toetsen van aanvragen met behulp van specialistische kennis . Waar mogelijk werk je zelfstandig maar tegelijkertijd weet je wanneer het verstandig is om collegiaal te overleggen;

  • Je verstrekt informatie aan aanvragers en andere belanghebbenden in hoofdzaak per telefoon of in overleg, met indien nodig een schriftelijke bevestiging daarvan ;

  • Je maakt deel uit van diverse overleggen met andere afdelingen waar je je team of rayon vertegenwoordigt;

  • Je draait mee in projecten in het kader van de Omgevingswet waar dat nodig is. Dat kan onder andere zijn binnen projecten voor de werkprocessen, legesopbouw, Wkb en DSO.

Jij hebt:

  • Minimaal een afgeronde relevante hbo-opleiding in de richting van Bouwkunde, Ruimtelijke Ordening, Omgevingsrecht of een vergelijkbare (juridische) opleiding;

  • Minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring hebt in het toetsen en begeleiden van aanvragen omgevingsvergunningen;

  • Minimaal 10 jaar ervaring met het begeleiden van projecten in een voorfase. Bekendheid met omgevingsoverleggen, intaketafel en omgevingstafel zijn een pre;

  • Cursussen of een opleiding gevolgd over de Omgevingswet;

  • Een opleiding ABW1 en ABW2 afgerond, aanvullende opleidingen zijn een absolute pre.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland in de week van 17 juni of de week erna. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Hybride werken behoort tot de mogelijkheden.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Deze functie staat tegelijkertijd open voor vaste werving. Heb je interesse om deze functie in vast dienstverband te vervullen? Kijk dan op onze website www.werkenbijutrecht.nl/vacatures

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Zeer ervaren Senior vergunningverlener / Procesmanager die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.