Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mrt 2026Uren per week:
24 - 36Publicatiedatum:
24 jun 2025Vergunningverlener Horeca
Periode: Van z.s.m. tot 01-03-2026 (8 aantal maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 24-36 uur per week gemiddeld
Tarief: Tot 100 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 11
Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!
In het Horeca Team hebben we een tijdelijke opdracht. Wij zijn een klein en hecht team binnen de mooiste stad van Nederland. Wij werken hard aan alle horeca aanvragen met persoonlijke aandacht voor de ondernemer, maar zeker ook voor elkaar. Wij pakken werkzaamheden zelfstandig op, maar als team helpen wij elkaar om de aanvraag goed en zorgvuldig te behandelen. Wij beheren het HorecaLoket, de vraagbaak (mail/telefoon) voor horecaondernemers. Het is een dynamische werkplek waar geen dag hetzelfde is, omdat de aanvragen zo divers zijn en je snel en veel schakelt zowel met de ondernemer als met je tijdelijke collega's.
Opdrachtomschrijving
Je verstrekt informatie over o.a. lopende vergunningen en het horecabeleid in Utrecht. Je beoordeelt en behandelt zelfstandig aanvragen van A tot Z voor horeca gerelateerde vergunningen, waaronder o.a. ook voor seksinrichtingen en speelhallen. De BIBOB-toets is een vast onderdeel van de vergunningaanvraag. Je zorgt ervoor dat het dossier compleet wordt om inhoudelijk goed te kunnen beoordelen. Je hebt veel persoonlijk contact met horecaondernemers waarbij je het leuk vindt ze op weg te helpen en hun vragen te beantwoorden. Je werkt nauw samen met je eigen Horeca Team, maar ook met de inspecteurs en juristen van VTH, iedereen is erg toegankelijk en wil elkaar helpen.
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.
Resultaat van de opdracht
De opdracht is afgerond als de formatie van het team weer op orde is en de aanvragen zijn overgedragen.
Kandidaat omschrijving
Je hebt minimaal een HBO diploma;
Je heb minimaal 5 jaar werkervaring op minimaal HBO niveau waarbij de onderstaande gevraagde competenties cruciaal waren;
Je hebt minimaal 1 jaar recente ervaring als jurist of vergunningverlener/beoordelaar in een (grote) gemeente;
Je hebt actuele kennis van de horeca relevante wet- en regelgeving;
Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en je ziet werk liggen en pakt dit op en werkt gestructureerd.
Competenties
Je bent een frisse blik, je bent flexibel, dienstverlenend en betrokken. Je wordt blij van het vele contact met horecaondernemers en weet van aanpakken. Complexe zaken ga je niet uit de weg en je kan snel schakelen. Je bent duidelijk, resultaatgericht en empathisch en je bruist van de energie. Gevoel voor humor is iets wat binnen ons Horeca Team perfect zou passen.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Goed om te weten
Gesprekken zijn gepland op 9, 10 of 11 juli. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.