Trajectbegeleider Schulddienstverlening

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€85 36 Utrecht

Begindatum:

1 apr 2023

Einddatum:

1 okt 2023

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 mrt 2023
Trajectbegeleider Schulddienstverlening
Periode: Van 1 april 2023 tot 1 oktober 2023 (6 aantal maanden), met 18 opdrachtverlengingsopties van 1 maand (24 maanden is de maximale inhuurtermijn)
Belasting: 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Tot 85 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
We zoeken een ervaren trajectbegeleider die bekend is met het uitvoeren van de WGS, veel kennis heeft van de verschillende producten en daarnaast ervaren is in het voeren van gesprekken met inwoners met schulden.
We zoeken iemand die snel zelfstandig aan de slag kan. We werken op dit moment met Allegro, dus het is een voorwaarde om hier bekend mee te zijn.

Het team Schulddienstverlening maakt onderdeel uit van de afdeling Werk en Inkomen van de Gemeente Utrecht. Het team bestaat uit ongeveer 90 mensen waarvan 30 trajectbegeleiders. Daarnaast bestaat het team uit schuldregelaars, budgetbeheerders, praktisch ondersteuners, budgetcoaches, crisismedewerkers, senioren en teamleiders.

Je taken zijn:
  • Regiehouder in aanvragen voor schuldhulpverlening;
  • Voeren van gesprekken met inwoners met schulden (op kantoor en bij het buurtteam);
  • Voorlichting en advies geven;
  • Beslissen of iemand in aanmerking komt voor schuldhulpverlening daarbij behorende beschikking afgeven binnen 8 weken;
  • Bij toekenning van de aanvraag stel je een plan van aanpak op;
  • Na het afgeven van een positieve beschikking draag je de schuldregeling over naar een schuldregelaar en bij het opstarten van budgetbeheer draag je het beheren van de financien over naar de budgetbeheerder. Jij bent hierin verantwoordelijk voor een goede overdracht en dossiervorming;
  • Het is regelmatig nodig de financiele situatie eerst te stabiliseren. Stabilisatie en Duurzame Financiele Dienstverlening (DFD) verzorg je zelf;
  • Je werkt nauw samen met verschillende partijen, zoals het buurtteam en sociaal raadslieden.

Wat is belangrijk:
  • Je hebt veel kennis van alle producten die in te zetten zijn en bent in staat de keuze voor een bepaald product goed te beargumenteren.
  • Je kunt ingewikkelde materie eenvoudig en duidelijk uitleggen aan inwoners. Je neemt een inwoner goed mee in de keuze en zo nodig weet je de inwoner te motiveren.
  • Je werkt stress-sensitief en werkt klantgericht.
  • Je stelt eenvoudig goede en duidelijke rapporten op.
  • Je bent bekend met het maken van (VTLB)berekeningen.
  • Je kunt goed plannen.
  • Je hebt sterke mondelinge en schriftelijke vaardigheden.

Jij bent:
Wat jij kan, heeft Utrecht nodig. Zet jouw talent in en groei mee met de ambities van de stad. Met elkaar maken we er werk van.
  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau (een afgeronde hbo opleiding SJD, MWD of Schuldhulpverlening is een pre);
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare recente werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Je kunt zonder veel begeleiding snel aan de slag in deze functie;
  • Je bent bekend met het werken met Allegro;
  • Je bent bekend met het werken met een zaaksysteem;
  • Het is een pre als je weet hoe het is om bij een Gemeente te werken;
  • Je hebt kennis van de wet- en regelgeving, zoals de WGS en de Faillissementswet.
Goed om te weten:
Hybride werken is een optie. Aanwezigheid wordt van jou verwacht wanneer er belangrijke bijeenkomsten zijn.

Gesprekken zijn gepland op woensdag 29 maart (ochtend) en vrijdag 31 maart. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden

Een soortgelijke functie staat ook open voor vaste werving, dit kan invloed hebben op deze procedure. Deze functie is ingeschaald in functieschaal 9. Een deta-vast constructie kan tot de mogelijkheden behoren, indien dit gewenst is, zal de overname na 12 maanden kosteloos zijn.

De ideale startdatum is begin april, de uiterlijke startdatum is 1 mei 2023. Graag in motivatie of CV duidelijk vermelden per wanneer de kandidaat beschikbaar is.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.