Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Teamleider bestuursadvies, data & contracten civiele techniek

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 9 dagen
130 Utrecht

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

22 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je wordt onderdeel van een MT met één afdelingshoofd en vijf andere teamleiders waarmee we de gehele afdeling WCI met ca 110 medewerkers aansturen.

Binnen het team begeleid je gedreven vakgenoten op het gebied van bestuursadvisering, data en de contracten voor de civiele techniek in de openbare ruimte. Dit doe je door hen als collectief goed samen te laten werken en door individuen te begeleiden in hun carrière. Het team heeft circa 20 medewerkers en jij bent verantwoordelijk voor het aansturen hiervan.

Werkzaamheden
Het team is verantwoordelijk voor:
- Alle datastromen en het informatiemanagement van de afdeling,
- Organiseert de aanbestedingen voor onze contracten en is verantwoordelijk voor het contractmanagement.
- De groepsondersteuning van het secretariaat en de financiële afhandeling van bestellingen.
- Het behandelen van bestuurlijke vragen en agenderen van relevante onderwerpen bij het bestuur middels stafnotities, collegevoorstellen en raadsbrieven.
- Het ontwikkelen van civiel beleid.

De adviseur bestuur en beleid zorgt voor het behandelen van bestuurlijke onderwerpen. Waar nodig is de teamleider meewerkend voorman en achtervang voor deze dossiers, samen met de strateeg (van het team Assetmanagement & Opdrachtgeverschap). We willen reactief als pro-actief sturen op een goede relatie met het bestuur.

Daarnaast pak je teamoverstijgende dossiers op voor de afdeling samen met de andere teamleiders. Deze kunnen goed aansluiten bij jouw team (denk aan de doorontwikkeling van het informatiemanagement) maar het kunnen ook teamoverstijgende dossiers zijn die voor de groep relevant zijn (bv. een opleidingsplan voor de hele groep).

Wij zoeken iemand die met veel enthousiasme en plezier verder wil bouwen aan een divers toekomstbestendig team, Je coacht en faciliteert de medewerkers, zodat zij met hun kennis, kwaliteiten en talenten hun werk zo goed mogelijk en met plezier kunnen doen.

Resultaat van de opdracht
- Je hebt voor elk van jouw clusters binnen het team een plan om één groep te maken van de medewerkers.
- Je bent verantwoordelijk voor het informatieplan en zorgt dat dit door jouw team wordt uitgevoerd.
- Je zorgt dat bestuurlijke vragen adequaat worden beantwoord en agendeert waar nodig met het team zaken bij het bestuur.

Eisen

- Minimaal een afgeronde HBO opleiding.
- Minimaal 10 jaar relevante werkervaring als manager bij voorkeur in het fysieke domein van een overheidsorganisatie.
- In staat om te reflecteren op het werkgebied inhoudelijk, te coachen en teamoverstijgend mee te sturen op de ontwikkeling van de afdeling
- Je kunt goed organiseren, besluiten nemen en kan delegeren.
- Je hebt aantoonbaar ervaring met het aansturen van medewerkers

Wensen en competenties

Wensen
- Wanneer je ervaring hebt met een politiek gestuurde organisatie en het besluitvormingsproces daarbinnen is dat een pré

Competenties
- Je gaat een team van ca 20 professionals leiden.
- Je geeft op een coachende manier leiding aan professionals waarbij je vooral focust op het goed laten samenwerken van collega's binnen en buiten je team. Juist omdat veel van je teamleden in de gehele afdeling werkzaam zijn.
- Je zoekt naar een oplossing bij knelpunten en ben je niet bang om op cruciale momenten je verantwoordelijkheid te nemen.
- Je begrijpt de (technische) wereld van medewerkers voldoende om een gesprek met een medewerker te kunnen voeren over zijn werk.
- Je denkt mee over de teamontwikkeling, waarbij de doorontwikkeling van de afdeling en bevlogenheid in ons werk hand in hand moeten gaan.

Organisatie en team

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig! Als Teamleider binnen onze afdeling civiele techniek (Wegen, Constructies, Spelen en Installaties) krijg je de verantwoordelijkheid voor een nieuw gevormd team van ca 20 medewerkers dat verantwoordelijk is voor het civiele beleid, bestuursadvies, de data en contracten van de afdeling civiele techniek. Het team speelt een cruciale ondersteunende rol voor de assetmanagers en vakspecialisten.

Wat maakt dit werk zo leuk?
  • Je werkt bij een van de vier grootste gemeentes van Nederland, je werk heeft serieuze impact op een grote stad.
  • Je werkt samen met veel verschillende collega's en afdelingen. Hier sta je er niet alleen voor!
  • Je hebt invloed op belangrijke vraagstukken in de stad en bent een serieuze gesprekspartner voor andere partijen.
  • Je bent een spil in de renovatieopgave van de openbare ruimte!

Gespreksinformatie

Gesprekken zijn gepland in de week van 10-11. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek vindt fysiek plaats.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzp'ers niet toegestaan. Hieronder verstaan we zowel rechtstreekse zzp'ers als zzp'ers via tussenkomst/DGA.

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur