Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior Financial controller

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 24-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

15 okt 2025

Uren per week:

24-36

Publicatiedatum:

17 jan 2025

Senior Financial controller
Periode: zsm tot 15-10-2025 (8 maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 24-36 uur per week gemiddeld
Tarief: Max. 110,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 10

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig! Binnen het organisatieonderdeel Maatschappelijke Ontwikkeling zijn wij op zoek naar een Financial Controller voor ongeveer 7 maanden. Deze opdracht voer je uit binnen het team Strategie en Control (MO Staf en Overig). Het team houdt zich voornamelijk bezig met:

  • Strategische advisering management;

  • Advisering teams budgethouders;

  • Juridisch advies sociaal domein;

  • Opstellen financiele analyses en rapporten.

Opdrachtomschrijving
Je voert de volgende taken uit:

  • Sparren ten aanzien van financiele vraagstukken;

  • Afstemming over jaarrekening traject (o.a. Sisa);

  • Vraagbaak voor inrichtingsvraagstukken opbouw van de begroting, wijze van administreren en monitoring budgetten;

  • Jij adviseert niet alleen over geld, ook over effectiviteit van bereiken van onze doelstellingen;

  • Jij werkt mee aan het opstellen van de Planning & Control producten;

  • Jij voert interne controles uit;

  • Jij verricht Sisa verantwoordingen van specifieke uitkeringen;

  • Je beoordeelt begroting, prognoses en verantwoording op juistheid en haalbaarheid.

Daarnaast zal het inwerken en ondersteunen van een nieuwe medewerker Financial Control waarschijnlijk tot de werkzaamheden behoren.

Je werkt autonoom, met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Je verantwoord je aan de opdrachtgever. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Deze opdracht kan worden afgerond als de financiele basis binnen de teams sport, samenleven en Utrecht voor iedereen (Uvi) is verbeterd.
Samen met de managers, budgethouders en betrokken teams is de budgetcyclus ingericht en werkend. Op het moment dat de opvolger zich aandient kan deze gebruikmaken van deze basis en de samenwerking met de teams.

Jij bent/hebt:

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau;

  • kennis van rapportagetools (op basis van SAP);

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare control ervaring;

  • Bij voorkeur ervaring binnen een grote gemeente;

  • Aantoonbare kennis van gemeentelijke financien;
     Ervaring met coachen van (junior)medewerkers;

  • Ervaring binnen het Sociaal Domein en specifieke Rijksuitkeringen;

Verder beschik je over de volgende competenties/vaardigheden:

  • Je beschikt over helikopterview, jij legt verbindingen tussen afdelingen en met ontwikkelingen van andere onderdelen.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 29 januari tussen 14:30 16:30 uur. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%. Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.