Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland
Begindatum:
28 mrt 2024Einddatum:
1 nov 2024Uren per week:
28-36Publicatiedatum:
27 mrt 2024Projectleider inkoopprocessen bij Afdeling Materieel Beheer
Periode: zo snel mogelijk tot 1 november 2024 met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 28 - 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 105 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Korte beschrijving speelveld
Stadsbedrijven is een dienst binnen de gemeente Utrecht en is verantwoordelijk voor alle rollende en varende voertuigen binnen de gemeente Utrecht.
Mede omdat de omvang en de diversiteit van onze inkoop zo groot is, is het belangrijk dat we doeltreffend zijn. Doelen zijn allereerst dat we de goede dingen kopen, passend bij de behoefte van de gebruiker en passend bij onze ambities, waaronder Social Return en MVOI. Als projectleider heb jij een belangrijke bijdrage in het realiseren van onze doelen.
Je taken zijn:
Als projectleider van de inkoop van uiteenlopend (zwaar) materieel geef je zelfstandig leiding aan inkooptrajecten. In deze functie bestaat dit uit zowel Europese aanbestedingen als meervoudig onderhandse aanbestedingen. De prioriteit voor de komende periode ligt bij de aanbesteding van dienstvoertuigen, zware voertuigen (vrachtwagens, veegmachines) en (IT-)voorzieningen die daarbij nodig zijn (zoals rittenregistratie en laadpalen). Je werkt samen in verwervingsteams met inhoudsdeskundigen, inkopers, specialisten en eindgebruikers om de doelstelling van de aanbesteding te behalen.
Door goed te luisteren naar de behoefte van de opdrachtgever en kennis te hebben van de inkoopprocessen ben je in staat om met een hoge kwaliteit, adequaat en tijdig het resultaat te behalen.
Je realiseert zelfstandig (Europese) inkooptrajecten ten behoeve van de verschillende categorie(en)/ specialisme(n);
Je houdt overzicht over de diverse inkoopprojecten waar je projectleider van bent;
Je fungeert als projectleider tussen inkoop, decentrale inkopers, contractmanagement en betrokken medewerkers vanuit de intern klanten;
Je organiseert projectgroepvergaderingen en stuurt op proces en inhoud;
Je beschrijft een aanbestedingsaanpak;
Je schrijft het programma van eisen;
Je rapporteert zowel mondeling als schriftelijk aan de opdrachtgever(s);
Je archiveert ;
Je werkt samen met collegas op operationeel en tactisch niveau;
Je bent tenminste 2 dagen in de week op locatie, of zoveel vaker als de opdracht daarom vraagt.
Jij hebt:
Je hebt tenminste hbo werk- en denkniveau;
Je hebt minimaal drie jaar ervaring als projectverantwoordelijke voor (Europese aanbestedingen), waarbij je tenminste 1 Europese aanbesteding zelfstandig hebt begeleid;
Je hebt kennis van de (zwaar) materieel of verwacht jezelf dit snel eigen te kunnen maken;
Je hebt een proactieve houding, bent integer, accuraat, flexibel, breed inzetbaar, bezit overtuigingskracht en adviesvaardigheden en kan inspelen op ontwikkelingen;
Je hebt ruime inkoopervaring en bent aantoonbaar instaat zelfstandig op tactisch niveau te acteren;
Je hebt ruime ervaring met projectmatig en resultaatgericht werken. Je kunt uit eigen beweging zaken aanpakken, voorstellen en/of proactief reageren;
Je hebt uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden
Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland in de week van 8 april of eventueel de week erna. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Je werkplek is aan Tractieweg 2. Minimaal 50% van je tijd zal je daar aanwezig moeten zijn. Deze locatie is bereikbaar met het openbaar vervoer vanaf station Zuilen.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.