Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
thumbnail
thumbnail

Projectleider informatiseringsprojecten

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€130
8-36 Utrecht

Begindatum:

29 mrt 2024

Einddatum:

29 mrt 2025

Uren per week:

8-36

Publicatiedatum:

28 mrt 2024

Projectleider informatiseringsprojecten
Periode: z.s.m. voor 12 maanden met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 8 - 36 uur per week
Tarief: Maximaal 130 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Stadsbedrijven is een dienst binnen de gemeente Utrecht en is verantwoordelijk voor alle rollende en varende voertuigen binnen de gemeente Utrecht.
Mede omdat de omvang en de diversiteit van onze inkoop zo groot is, is het belangrijk dat we doeltreffend zijn. Doelen zijn allereerst dat we de goede dingen kopen, passend bij de behoefte van de gebruiker en passend bij onze ambities, waaronder Social Return en MVOI. Als projectleider heb jij een belangrijke bijdrage in het realiseren van onze doelen.

Je taken zijn:
Als projectleider ben je verantwoordelijk voor de uitvoering en oplevering van diverse informatiseringsprojecten. Je werkt op het snijvlak van informatie en organisatie. Hierin stuur je vaak een multidisciplinair team aan, bestaande uit afvaardigingen vanuit de afdelingen Informatievoorziening, Bedrijfsvoering, Dienstverlening, Juridische Dienstverlening en Advies, en andere betrokken (beleids)afdelingen. Tevens heb je ervaring met het werken onder architectuur.

In veel projecten ben je verantwoordelijk voor zowel de aanbestedingsfase als de implementatiefase van nieuwe (informatie)systemen. Gevraagd wordt om indien van toepassing een succesvolle aanbesteding uit te rollen en daarna een (succesvolle) implementatie van het systeem te realiseren waarbij het meenemen en opleiden van de gebruikersorganisatie een essentieel onderdeel is. Essentieel is ook het tijdig en goed betrekken van de beheers- en gebruikersorganisatie zodat er een gedegen draagvlak voor de te kiezen oplossing ontstaat.

Deliverables die hierin terugkomen zijn, onder andere, het opleveren van een ingericht, werkend en bruikbaar systeem, gelegde essentiele koppelingen, een opgeleide gebruikersorganisatie en een gedegen doorontwikkelstrategie. Migratie van informatie uit bestaande systemen en uitfaseren van het oude systeem is vaak ook onderdeel van de informatiseringsprojecten.

Gedurende de periode van de opdracht wordt er gekeken hoeveel uur per week er nodig is voor de uit te voeren werkzaamheden van dat moment. Dit kan varieren tussen de 8 en 36 uur per week.

Jij hebt:
Minimaal 10 jaar ervaring met leiding geven aan informatiseringsprojecten;
Afgelopen 10 jaar minimaal 2 Europese IT aanbestedingen voorbereid en uitgevoerd;
Academisch werk- en denk niveau;
Bij voorkeur ruime werkervaring binnen grote gemeentes
Je hebt ruime ervaring met projectmatig en resultaatgericht werken. Je kunt uit eigen beweging zaken aanpakken, voorstellen en/of proactief reageren.

Goed om te weten:
Je werkplek is op de Tractieweg 2. Minimaal 50% van je tijd zal je daar aanwezig moeten zijn. Deze locatie is bereikbaar met het openbaar vervoer vanaf station Zuilen.

Gesprekken zijn gepland in de week van 8 april of eventueel de week erna. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.





Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Projectleider informatiseringsprojecten die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.