thumbnail
thumbnail

Projectleider Efficiënte en Duurzame Bouwlogistiek

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€125
16 Utrecht

Begindatum:

19 sept 2023

Einddatum:

19 sept 2024

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

16 sept 2023

Projectleider Efficiente en Duurzame Bouwlogistiek
Periode: zsm 12 maanden, max. 24 maanden
Belasting: 16 uur per week gemiddeld
Tarief: Tot 125 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Utrecht zet in op efficient en duurzaam goederenvervoer. We willen meer goederen vervoeren met minder voertuigen die elektrisch aangedreven moeten zijn. Ook voor de bouw.

De gemeente Utrecht heeft hoge ambities wat betreft bouwen van woningen, terwijl nu al 30% van de logistieke bewegingen in de stad gerelateerd aan de bouw. Middels het Uitvoeringsprogramma Bouwlogistiek wil de gemeente Utrecht het aantal bewegingen met 10% verminderen terwijl bouwactiviteiten toenemen. Het uitvoeringsprogramma bevat een aantal instrumenten om bouwers en leveranciers te motiveren en/of verplichten minder ritten te maken de stad in (bijvoorbeeld door het gebruik van bouwhubs aan de rand van de stad) en zero emissie en stillere voertuigen in te zetten.

Dit project is in eerste instantie gericht op de gemeentelijke processen en de aanpassing daarvan. Je stemt veel af met interne stakeholders. Daarnaast is afstemming nodig buiten de gemeente. Met andere gemeenten onderzoeken we effectieve maatregelen om de bouwlogistiek efficienter en duurzamer te maken en met het Rijk om dit te kunnen regeluren en handhaven.

Je taken zijn:
We zoeken een gedreven projectleider, die een sleutelrol wil spelen in het realiseren van efficiente en duurzame bouwlogistiek in de vele bouwprojecten in Utrecht. Een efficiente bevoorrading van de bouwplaatsen, zonder uitstoot, met de inzet van bouwhubs en vervoer over water is niet vanzelfsprekend en vraagt om een aantal sporen:

Sturen / coordineren van de volgende processen, in samenwerking met de juiste mensen en afdelingen binnen de gemeente en daarbuiten:

  • Toevoegen van gunningscriterium Schoon transport in gemeentelijke aanbestedingen van bouwprojecten

  • Toevoegen van het element emissies aan Milieu in het BLVCM-kader voor vergunningplichtige bouwprojecten

  • Toevoegen van gunningscriterium Efficiente bouwlogistiek in het aanbestedingsproces om zo aantal bouwlogistiek ritten te verminderen

Faciliteren duurzame en efficiente bouwlogistiek en monitoren van effecten:

  • Stimuleren en faciliteren van (tijdelijke) bouwhubs, onder andere door de informatievoorzieningen te verbeteren

  • Ontwikkelen van een meet- en monitoringsinstrument

  • Ontwikkelen intelligente handhaving (in samenwerking met VTH)

  • Tussentijds evalueren van resultaten en nieuwe ontwikkelingen, eventueel bijsturen van de beleidsaanpassingen

Kennis delen:

  • Gesprekken met Rijk voor wet- en regelgeving om efficiente en duurzame bouwlogistiek te kunnen eisen voortzetten

  • Kennis delen met andere gemeenten over hun ontwikkelingen

  • Promotie van de nieuwe instrumenten bij gebieden en opgaven

Jij bent/hebt:

  • Intrinsiek gemotiveerd om bouw en logistiek beter en duurzamer te organiseren.

  • Je beschikt over aantoonbaar WO werk- en denkniveau

  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als projectleider in de openbare ruimte

  • Kennis en ervaring van bouwprojecten en bouwlogistiek

  • Bestuurlijke sensitiviteit en juridische basis kennis bouwlogistiek

  • Kennis en ervaring in stadslogistiek

  • Bij voorkeur ervaring bij groot ambtelijke organisatie, bij voorkeur een grote gemeente.

  • Communicatief vaardig in woord en geschrift

  • Pro-actief, snel handelen, niet bang om te falen, goed samenwerken, analytische denker en bovenal een doener.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 26 en 28 september. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Het is mogelijk hybride te werken, met de donderdag als vaste kantoordag.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. Ook een duo opdracht behoort tot de mogelijkheden.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Projectleider Efficiënte en Duurzame Bouwlogistiek die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.