Begindatum:
5 aug 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
8-16Publicatiedatum:
11 jul 2024Opleider/inwerker Burgerzaken Huwelijken
Periode: 05-08-2024 tot 31-12-2024 met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 8 tot 16 uur per week gemiddeld*
Tarief: Maximaal 95 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
*bij voorkeur ben je 16 uur per week beschikbaar
Korte beschrijving speelveld
Voor alle overheidstaken zijn persoonsgegevens nodig. Deze gegevens worden vastgelegd door inschrijving in de Basisregistratie Personen (BRP). Team 1 zorgt voor de inschrijving en het bijhouden van de BRP.
De afdeling Burgerzaken is de beheerder van identiteiten, expert in persoonsinformatie en het kloppend hart van de Utrechtse dienstverlening. Deze afdeling registreert, onderhoudt en actualiseert de BRP en RNI. Daarnaast voert zij taken uit voor de Burgerlijke Stand (BS). Burgerzaken levert correcte, betrouwbare en volledige informatie en documenten aan burgers en landelijke afnemers. Ook organiseert Burgerzaken de verkiezingen voor Utrecht.
Je maakt onderdeel uit van team 1 van Burgerzaken. Dit team zorgt voor een actuele, betrouwbare en juiste registratie van persoonsgegevens in de BRP, voert taken uit voor de BS/Huwelijken en beheert de registraties en verstrekking van gegevens uit het RNI-register. Het team bestaat uit een teammanager, twee assistent-teammanagers, (senior) vakspecialisten, trouwambtenaren en huwelijksassistenten.
Je taken zijn
Je zorgt voor het opleidings/inwerktraject van nieuwe medewerkers voor Team 1 op het proces van huwelijken van de gemeente Utrecht;
Je verzorgt daarin de theoretische en de praktijk kennisoverdracht door middel van fysieke bijeenkomsten;
Daarbij maak je de medewerker wegwijs in de kerntaken van huwelijkszaken;
Na de theoretische voorbereiding wordt de medewerker opgeleid en ingewerkt op de diverse huwelijksprocessen met het Utrechtse sausje;
Je bent vraagbaak en je levert nazorg daar waar dat nodig is;
Je koppelt de voortgang terug en geeft advies aan de Assistent teammanager van Team1.
Jij bent:
Je hebt HBO-werk en denkniveau;
Je hebt veel kennis over het vakgebied burgerzaken inzake wet- en regelgeving;
Je hebt minimaal 4 jaar werkervaring op het vakgebied burgerzaken;
Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in het geven van les en coaching op het vakgebied burgerzaken.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland in de week van 22 juli. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.