Medior Landschapsarchitect - Oost

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 24-36 Utrecht

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

1 mei 2025

Uren per week:

24-36

Publicatiedatum:

3 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Utrecht heeft jou nodig!

Word jij de Landschapsarchitect die vormgeeft aan de ambities van de recente Beleidsnota Omgevingsvisie Overvecht 2040? De RSU-opgave van 5000 woningen en 3000 werkplekken hebben een plek gekregen in deze omgevingsvisie. En dat in balans met meer en beter groen en een hele mobiliteitstransitie waarbij de fiets, voetganger en OV meer ruimte krijgt en de auto minder dominant wordt. De straten worden groener, verkeersveiliger en klimaat adaptief. We willen de parken vergroten en autovrij maken. Gezond verplaatsen, prettige routes, ruimte voor sport, spel en elkaar ontmoeten zijn belangrijke uitgangspunten. Kortom: Een prachtige opgave in Overvecht om samen met collega's, bewoners en andere stakeholders aan te werken.

Opdrachtomschrijving
Als Landschapsarchitect ben je verantwoordelijk voor de volgende taken;

  • Grote herinrichtingsprojecten openbare ruimte zoals bijvoorbeeld Taagdreef en Amazonekwartier, opstellen, werken aan integraal programma van eisen en functioneel ontwerp in samenwerking met ontwerper/tekenaar van stadsingenieurs.

  • Planbegeleiding in VO en DO fase van grote lopende herinrichtingsopgave (Amazonedreef)

  • Meewerken aan een parkeerstrategie om de groene en mobiliteitsdoelen uit de omgevingsvisie operationeel te maken.

  • Landschappelijke/openbare ruimte inbreng in stedenbouwkundige programma van eisen in diverse verdichtingsopgaven (van postzegel tot grotere ontwikkelopgave) in het groen en in de buurten.

  • Deelname aan het gebiedsteam Overvecht en hieruit voortvloeiende kleine initiatieven en vragen in de wijk.

  • Deelname aan de werktafel Overvecht (of vergelijkbaar) voor inhoudelijke afstemming en proactief inbrengen van lopend werk.

  • Aanspreekpunt en inhoudelijk input voor toetsen van de ruimtelijke kwaliteit van openbare ruimte projecten in Overvecht voor de BING (Toetscommisie Beheer inrichting en gebruik van de openbare ruimte).

  • Aansturen van een junior landschapsarchitect in het team.

Resultaat van de opdracht
De opdracht is onder andere succesvol wanneer er een IPVE/FO voor de Taagdreef is opgesteld, er een parkeerstrategie Overvecht is afgerond en een SpvE voor de verdichtingsopgave in Overvecht is gemaakt.

Kandidaat omschrijving

  1. Minimaal een Wo werk- en denkniveau. We hechten er waarde aan dat je de titel landschapsarchitect kan voeren.

  2. Minimaal 5 jaar werkervaring als Landschapsontwerper bij een gespecialiseerd bureau en/of bij een (grote) gemeente met accent op openbare ruimte opgaven in een stedelijke context.

  3. Sterk analytisch vermogen, conceptuele denkkracht en goede ontwerpkwaliteiten die je met een portfolio kan aantonen.

  4. Een uitstekende en actuele beheersing van teken- en grafische pakketten (Adobe, Microstation, 3D Modellering).

Daarnaast beschik je over de volgende competenties:

  • Het visueel maken en ruimtelijk adviseren op verschillende niveaus en tussen verschillende belangen gedurende het gehele planproces.

  • Strategisch en procesmatig handelen in een (politiek-bestuurlijke) omgeving met verschillende belangen en complexe situaties.

  • Stressbestendig, flexibel, pragmatisch en je kunt gemakkelijk schakelen in stijl en niveau

  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal voor het geven van presentaties en schrijven van toelichtingen.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Aanvullende informatie

  • Gesprekken zijn gepland vanaf 17 april. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

  • Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

  • De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

  • Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

  • Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

  • Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

  • De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Let op!: In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.