thumbnail
thumbnail

Jurist omgevingsrecht vergunningsverlening

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€120
32-36 Utrecht

Begindatum:

27 mei 2023

Einddatum:

31 mei 2024

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

26 mei 2023

Direct inzetbare jurist omgevingsrecht voor de versterking van ons team.
Periode: Per direct tot 31 mei 2024 (12 maanden), met 12 opdrachtverlengingsopties van 1 maand (24 maanden is de maximale inhuurtermijn)
Belasting: 32 tot 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Tot 120 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Team Juridische Zaken en Advies is een onderdeel van Vergunningen Toezicht en Handhaving (VTH). Het team werkt mee in de primaire processen van de afdelingen Vergunningen en Toezicht en Handhaving Bebouwde Omgeving en begeleidt en bewaakt de juridische processen en verleent bijzondere vergunningen. Het team werkt energiek en oplossingsgericht.

Je taken zijn:
Samen met een inspecteur los je onveilige en illegale situaties op. In het proces van toezicht en handhaving verzorg de uitvoering van alle voorkomende juridische werkzaamheden zoals het opstellen van vooraankondigingen, behandelen zienswijzen, opstellen lasten onder dwangsom, bestuursdwang en bestuurlijke boetes. Hierbij gaat het voornamelijk om het omgevingsrecht en de Huisvestingswet. Je verdedigt primaire besluiten bij bezwaar. Je hebt veelvuldig contact met de overtreders. In dit proces werk je vlot en nauw samen met de betrokken inspecteur. Hoewel ieder dossier uniek is, heeft het werk ook een sterk repeterend karakter.

Op het gebied van vergunningverlening adviseer je de medewerkers. Daarbij behandel je zelfstandig reacties op aanvragen om vergunningen, stel je weigeringen op en verdedig je de primaire besluiten bij bezwaar. Het gaat hierbij voornamelijk om omgevingsvergunningen als vergunningen in het kader van de Huisvestingswet. Gedurende het proces heb je veelvuldig contact met collega's, met de aanvrager en indieners van reacties. Het uitvoeren van je vak doe je met kennis van actuele jurisprudentie.

Je neemt als juridisch secretaris deel aan omgevingstafels en verzorgt daarbij ook de beslisdocumenten. Je organiseert met een collega de actieve kennisdeling binnen het team.

Nadruk in het werk ligt op het adviseren in Wabo vergunningen dossiers.

Jij bent:
Een zeer ervaren jurist Omgevingsrecht. Om het werk goed en vlot uit te kunnen voeren heb je een juridische opleiding afgerond op wo-niveau. Je hebt je sporen verdiend in het vak en minimaal 5 jaar (recente) ervaring met het toepassen van de regelgeving omgevingsrecht. Je hebt overzicht over alle belangen die spelen en je bent in staat om die af te wegen. Je bent besluitvaardig en denkt en werkt oplossingsgericht. Collegiale samenwerking gaat je goed af. In gesprekken, e-mails en besluiten breng je je boodschap begrijpelijk en inhoudelijk juist over.

Goed om te weten
Dit is een herhaalde tender, aangezien we geen geschikte kandidaat hebben gevonden vanuit de eerdere tender.

Hybride werken is een optie. Aanwezigheid wordt van jou verwacht wanneer er belangrijke bijeenkomsten zijn. Het team werkt doorgaans 50% van de tijd op kantoor, dit wordt ook van de externe kandidaat verwacht.

De gesprekken zijn gepland op donderdag 8 juni. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden

Een deta-vast constructie kan, indien dit gewenst is door de Gemeente Utrecht, aanbieder en kandidaat, tot de mogelijkheden behoren.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat deze opdracht aan meer kandidaten uit deze procedure wordt gegund.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

    Vind jouw volgende opdracht

    Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

    Kies een opdracht
    Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
    Neem contact op met onze opdracht adviseur.
    Opdracht Adviseur Jan de Vries
    Jan de Vries
    opdracht adviseur
    ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

    Ben jij de Jurist omgevingsrecht vergunningsverlening die deze organisatie zoekt?

    Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
    Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.