thumbnail
thumbnail

Juridisch adviseur arbeidsrecht

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€110
28-36 Utrecht

Begindatum:

1 mrt 2024

Einddatum:

1 aug 2024

Uren per week:

28-36

Publicatiedatum:

8 feb 2024

Juridisch adviseur arbeidsrecht
Periode: 1 maart 2024 (z.s.m.) tot 1 augustus 2024 met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 28 tot 36 uur per week
Tarief: Maximaal 110,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Het cluster Juridisch advies en advocatuur (34 fte) van het organisatieonderdeel Financien, Inkoop en Juridische Zaken (FIJ) is onder andere verantwoordelijk voor het gevraagd en ongevraagd adviseren van medewerkers, managers en bestuurders van de Gemeente Utrecht ten aanzien van de meest uiteenlopende juridische themas. Het cluster is onderverdeeld in praktijkgroepen. Binnen de praktijkgroep Arbeidsrecht is tijdelijk capaciteit nodig.

Je taken zijn:
Als juridisch adviseur arbeidsrecht adviseer je leidinggevenden en HRM-adviseurs in vaak complexe arbeidsrechtelijke en aanverwante vraagstukken (integriteit, arbeidsongeschiktheid en dergelijke). Daarbij vertegenwoordig en ondersteun je leidinggevenden als er geschillen ontstaan. Je werkt nauw samen met 4 vaste juridisch adviseurs en een interim adviseur.

De voornaamste taken zijn:
(on)gevraagd adviseren;
mondeling en schriftelijk beantwoorden van allerhande vragen;
het schrijven van diverse juridische stukken;
begeleiden van geschillen.

Jij bent
Je hebt aantoonbaar academisch werk- en denkniveau. Bij voorkeur met een master arbeidsrecht of sociaal recht;
Je hebt tenminste 3 jaar relevante werkervaring opgedaan als jurist arbeidsrecht, bij voorkeur heb je ervaring opgedaan in de publieke sector;
Je hebt ervaring als adviseur voor werkgevers binnen de publieke sector;
Je bent een toegankelijk en proactief persoon die inhoudelijke expertise combineert met laagdrempelige oplossingen en resultaten;
Je kunt problemen goed analyseren en denkt mee met de interne klant;
Je bent communicatief vaardig en een stevige gesprekspartner;
Je bent gericht op de meerwaarde van samenwerking;
Je bent in staat om zelfstandig lastige dossiers tot een goed einde te brengen.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op woensdag 21 februari. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Hybride werken behoort tot de mogelijkheden. Dinsdag is er een standaard werkdag op het Stadskantoor.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Een deta-vast constructie kan, indien dit gewenst is door de Gemeente Utrecht, aanbieder en kandidaat, tot de mogelijkheden behoren.

Deze vacature zal ook opengezet worden voor vaste werving.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

    Vind jouw volgende opdracht

    Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

    Kies een opdracht
    Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
    Neem contact op met onze opdracht adviseur.
    Opdracht Adviseur Jan de Vries
    Jan de Vries
    opdracht adviseur
    ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

    Ben jij de Juridisch adviseur arbeidsrecht die deze organisatie zoekt?

    Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
    Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.