Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland
Begindatum:
1 nov 2023Einddatum:
1 mrt 2024Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
16 sept 2023Handhavingsspecialist Inspectie Kinderopvang
Periode: Circa van 1 november 2023 tot 1 maart 2024 (4 maanden), met 20 verlengingsopties van 1 maand (de maximale inleentermijn is 24 maanden in totaal)
Belasting: 32 - 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Tot 95,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Korte beschrijving speelveld
Bij Volksgezondheid werken we aan het vergroten van gezondheidswinst voor alle Utrechters, aan het verkleinen van gezondheidsverschillen en aan het vermeerderen van gezondheidskennis. We voeren een aantal belangrijke wettelijke taken uit, waaronder de jeugdgezondheidszorg, de zorg voor de meest kwetsbare Utrechters en de inspectie van de kinderopvang. Het team Inspectie Kinderopvang (circa 20 medewerkers) valt onder de afdeling Volksgezondheid. Jouw functie oefen je uit vanuit ons Stadskantoor. Ook kun je deels vanuit huis werken. Je vervangt een collega die met zwangerschapsverlof gaat.
De inspectie draagt zorg voor het actueel houden van het Landelijk Register Kinderopvang, houdt toezicht op de kwaliteit van kinderopvang binnen de gemeente Utrecht door het inspecteren van gemiddeld 600 kinderdagverblijven, buitenschoolse opvang, gastouderbureaus, gastouders en jeugdverblijven, en handhaaft waar nodig. De wettelijke taken voeren we uit aan de hand van kwaliteitseisen vastgelegd in landelijke wet- en regelgeving en het handhavingsbeleid van de gemeente Utrecht. We geven ondernemers in onze stad ruimte waar het kan, maar we handhaven als het moet. Een constructieve afstemming met de ondernemers van kindercentra vinden we belangrijk.
Je taken zijn:
Als handhavingsspecialist draag je bij aan het werk van de Inspectie Kinderopvang op het gebied van handhaving. Jij zorgt ervoor dat volgens het gemeentelijke handhavingsbeleid handhavend wordt opgetreden wanneer kinderopvang niet in overeenstemming is met geldende wet- en regelgeving. Je toetst het rapport van de toezichthouder en stelt handhavingsbesluiten op. Daarnaast draag je bij aan de vertegenwoordiging van de afdeling bij bezwaar- en (hoger) beroepszaken. Werkprocessen zijn gestandaardiseerd maar er is vaak toch maatwerk en improvisatie nodig. Je bent actief betrokken bij complexe juridische vraagstukken en handhavingscasuistiek en je zorgt ervoor dat er tijdige en duidelijke beslissingen worden genomen als de situatie daarom vraagt. Je coacht de teamleden bij hun werkzaamheden op het gebied van handhaving. Je werkt intensief samen met de andere handhavingsspecialist. Waar nodig voer je gesprekken met ondernemers, collegas bij juridische zaken en andere juristen.
Jij hebt:
Aantoonbaar wo werk- en denkniveau en bij voorkeur een afgeronde studie Rechten/ Rechtsgeleerdheid;
Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring in een soortgelijke functie en bij voorkeur kennis van het bestuursrecht;
Je hebt een frisse blik en bent flexibel, dienstverlenend en betrokken;
Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Je weet je taalgebruik op verschillende niveaus aan te passen aan anderen, zodat de communicatie en adviezen voor alle partijen helder blijven.
Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op dinsdag 3 oktober en/of donderdag 5 oktober. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Een deta-vast constructie kan, indien dit gewenst is door de Gemeente Utrecht, aanbieder en kandidaat, tot de mogelijkheden behoren.
Bij gebleken geschiktheid en voldoende werk bestaat er een kans dat er meerdere kandidaten uit de procedure worden aangenomen.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen één werkdag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.