Begindatum:
20 okt 2025Einddatum:
28 feb 2026Publicatiedatum:
2 okt 2025We zoeken twee medewerkers voor een opdracht voor 32 uur per week, iedere medewerker zal een inzet hebben van 16 uur per week.
Als accountmanager heb je kennis van de diverse klantgroepen van de gemeente en ben je een ster in het regelen van een passende baan voor deze werkzoekenden. Hierbij ben je creatief in het vinden van mogelijkheden en je denkt in kansen. De accountmanager is een spin in het web als het gaat om het opbouwen en onderhouden van relaties met het bedrijfsleven in de gemeente Tytsjerksteradiel. Je legt bedrijfsbezoeken af om samenwerkingsafspraken te maken met werkgevers zodat (langdurig) werkzoekenden de stap naar een betaalde baan kunnen maken.
Taken:
Ondersteunen van werkzoekenden door nauwe samenwerking met de sociaal werkers Participatie;
Leiding nemen in het bemiddelingsproces tussen kandidaten en werkplekken, waar nodig samen met de kandidaat op bezoek bij de werkgever;
Het adviseren van werkgevers over subsidies en regelingen;
Actief bijdragen aan de groei van de inclusieve arbeidsmarkt;
Ontwikkelen van samenwerkingsrelaties met kansrijke werkgevers voor jobcarving en functiecreatie;
Fungeren als inhoudelijk adviseur en netwerkpartner voor zowel werkgevers als kandidaten;
Deelnemen aan lokale en regionale overleggen en het informeren van de sociaal werkers Participatie over ontwikkelingen en nieuwe projecten.
De Accountmanger/Jobhunter die wij zoeken houdt zicht bezig met de volgende werkzaamheden:
Benaderen en bezoeken van werkgevers om de passende baan voor de kandidaat van de gemeente te zoeken, tijdens dit proces houd je de betrokken consulent op de hoogte van het proces;
Gezamenlijk met de kandidaat ga je op bezoek bij de werkgever, je bereidt deze bezoeken samen met de werkzoekende goed voor;
Neemt deel aan lokale en regionale overleggen en informeert de consulenten over de ontwikkelingen en en nieuwe projecten;
Fungeert als intermediair tussen werkgevers, werkzoekenden en gebiedsconsulenten;
Je bent verantwoordelijk voor alle acquisitieactiviteiten om werkgevers aan ons te binden of nieuwe werkgevers te werven in Tytsjerksteradiel.
Draagt zorg voor het:
Adviseren en informeren van de werkgever op gebied van de Participatiewet.
Nauw samenwerken met met de gebiedsconsulenten en accountmanagers.
Verzorgen van de projectadministratie.
Verbindend en systemisch werken en denken.
U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen;
De kandidaat heeft Hbo werk- en denkniveau;
De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring (< 5 jaar) in een vergelijkbare functie als jobhunter;
De kandidaat heeft ervaring met, minimaal 3 jaar met verschillende doelgroepen van de gemeente (onder andere Statushouders);
De kandidaat heeft een brede aantoonbare kennis van de Participatiewet en het Sociaal Domein en specifieke kennis van de lokale arbeidsmarkt;
De kandidaat heeft aantoonbare kennis van de regelingen en subsidies die betrekking hebben op de diverse klantgroepen;
De kandidaat kan aantonen dat hij/zij succesvol is/is geweest in bemiddeling;
De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen;
De kandidaat is in het bezit van een rijbewijs.
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20 %
De kandidaat is communicatief vaardig en heeft een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
Gewicht: 70 %
De kandidaat heeft een positieve houding ten opzichte van de Friese taal waarbij passieve beheersing van de Friese taal een pré is.
Gewicht: 30 %
Communicatief toegankelijk
Dienstverlenend
Flexibel
Planning
De gesprekken vinden plaats op donderdag 16 oktober 2025.
Gesprek
Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.
Uren per week
32 uur per week (2 x 16 uur)
Functieschaal
De functie is in de organisatie op basis van de cao gemeenten ingeschaald op functieschaal 9.
CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.
De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 20 oktober 2025 tot en met 28 februari 2026 voor 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
De opdracht is voor 16 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.
ZZP
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.