Financieel Medewerker

Emmalaan 15, 1791 AT Den Burg, Nederland

Sluit over 10 dagen
80 32 Noord-Holland

Begindatum:

3 nov 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

7 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Op Texel vind je natuur die nergens anders ter wereld voorkomt. Niet voor niets is het waddengebied als Unesco werelderfgoed aangewezen. Van deze natuur maken toeristen veel gebruik. Texel heeft namelijk vele fiets- en wandelpaden van hoog niveau. Daarnaast heeft Texel een groot wegennetwerk dat goed moet worden onderhouden.

De financiële administratie bestaat uit de crediteuren en debiteurenadministratie, het verwerken van de bankboekingen, een applicatiebeheerder voor het financiële systeem en een allrounder voor ingewikkelde administratieve processen.

Werkzaamheden:

  • Verwerken van de leefgelden aan Oekraïners en het opstellen van de eigen bijdragen van Oekraïners.

  • Verwerken van afdeling overstijgende facturen.

  • Uitbetalingen verzorgen voor leden van het stembureau, Babsen etc.

  • Parkeeropbrengsten controleren, boeken, overzichten creëren.

  • Overzichten maken voor bijvoorbeeld de parkeeropbrengsten.

  • Verstrekken van diverse financiële overzichten, maandelijks terugkerende memoriaal boekingen opmaken, controleren en verwerken.

  • WKR, ib 47, en diverse vergoedingen verstrekken en verwerken.

  • Ondersteuning van debiteuren, crediteuren en bankboekingen.

  • Ondersteuning halfjaar en jaar controle accountants en bijbehorende credit / debit administratie.

Kandidaat omschrijving


Ben jij de administratieve duizendpoot? Die het leuk vindt om te puzzelen en daarin nauwkeurig is? Die kan schakelen tussen debiteuren en crediteuren? Dan zoeken we jou!

Verder:

  • Naast bovengenoemde werkzaamheden zal de inhoud van de functie in de komende jaren mogelijk wijzigen. Dit betekent dat wij op zoek zijn naar iemand die snel leert, proactief, oplossingsgericht, nieuwsgierig is en zich in de toekomst verder wil ontwikkelen;

  • Ervaring in de richting van Bedrijfsadministratie e/of praktijkdiploma boekhouden is een pré;

  • Heb je kennis van en affiniteit met computer- en (financiële) automatiseringssystemen;

  • Ben je een makkelijk benaderbare persoonlijkheid die stevig in de schoenen staat;

  • Ben je een teamspeler en resultaat- en kwaliteitsgericht;

  • Beschik je over een sterk analytisch vermogen en ben je proactief;

  • Ben je nauwkeurig, integer en verantwoordelijk;

  • Heb je goede kennis van Excel;

  • Heb je geen functie bij een subsidiepartner van de gemeente Texel of bereid deze op te geven.

Eisen

  • Werkervaring
    minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het financieel werkveld in een gemeentelijke omgeving.

  • Geen werkzaamheden bij organisaties met subsidie verband
    De kandidaat mag geen werkzaamheden verrichten (betaald of onbetaald) bij organisaties waaraan de gemeente Texel subsidie verstrekt. Om eventuele belangenverstrengeling te voorkomen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uurtarief
    Weging: 30 %

  • Min. 3 jaar werkervaring
    Je hebt minimaal 3 jaar relevante ervaring binnen het financieel werkveld in een gemeentelijke omgeving.
    Weging: 15 %

  • Inzetbaarheid
    Inzetbaar vanaf begin november 2025.
    Weging: 15 %

  • Ervaring Key2Finance
    De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met Key2Finance, zowel op het gebied van de crediteuren als debiteuren.
    Weging: 15 %

  • Interview
    Weging: 25 %

Competenties

  • Leert snel

  • Proactief

  • Oplossingsgericht

  • Nieuwsgierig

  • Makkelijk benaderbare persoonlijkheid die stevig in de schoenen staat

  • Teamspeler

  • Resultaat- en kwaliteitsgericht

  • Sterk analytisch vermogen

  • Nauwkeurig

  • Integer

  • Verantwoordelijk

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Interview planning
De gesprekken vinden plaats op woensdag 22 oktober 2025.

Gesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Aansluiting op alle eisen en gunningscriteria zoals opgenomen in de opdrachtomschrijving. Bovendien wordt getoetst of sprake is van een match in de organisatie en het team.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie verlenging
2 x 3 maanden

Aanleveren na gunning

  • VOG

Geen ZZP'er
We zijn op zoek naar een financieel medewerker op basis van inhuur. Deze inhuurkracht kan, gezien de wet DBA, geen ZZP'er zijn. We zijn dus echt op zoek naar een gedetacheerde via een bureau.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur