Begindatum:
3 nov 2025Einddatum:
31 jan 2026Publicatiedatum:
7 okt 2025Op Texel vind je natuur die nergens anders ter wereld voorkomt. Niet voor niets is het waddengebied als Unesco werelderfgoed aangewezen. Van deze natuur maken toeristen veel gebruik. Texel heeft namelijk vele fiets- en wandelpaden van hoog niveau. Daarnaast heeft Texel een groot wegennetwerk dat goed moet worden onderhouden.
De financiële administratie bestaat uit de crediteuren en debiteurenadministratie, het verwerken van de bankboekingen, een applicatiebeheerder voor het financiële systeem en een allrounder voor ingewikkelde administratieve processen.
Werkzaamheden:
Verwerken van de leefgelden aan Oekraïners en het opstellen van de eigen bijdragen van Oekraïners.
Verwerken van afdeling overstijgende facturen.
Uitbetalingen verzorgen voor leden van het stembureau, Babsen etc.
Parkeeropbrengsten controleren, boeken, overzichten creëren.
Overzichten maken voor bijvoorbeeld de parkeeropbrengsten.
Verstrekken van diverse financiële overzichten, maandelijks terugkerende memoriaal boekingen opmaken, controleren en verwerken.
WKR, ib 47, en diverse vergoedingen verstrekken en verwerken.
Ondersteuning van debiteuren, crediteuren en bankboekingen.
Ondersteuning halfjaar en jaar controle accountants en bijbehorende credit / debit administratie.
Ben jij de administratieve duizendpoot? Die het leuk vindt om te puzzelen en daarin nauwkeurig is? Die kan schakelen tussen debiteuren en crediteuren? Dan zoeken we jou!
Verder:
Naast bovengenoemde werkzaamheden zal de inhoud van de functie in de komende jaren mogelijk wijzigen. Dit betekent dat wij op zoek zijn naar iemand die snel leert, proactief, oplossingsgericht, nieuwsgierig is en zich in de toekomst verder wil ontwikkelen;
Ervaring in de richting van Bedrijfsadministratie e/of praktijkdiploma boekhouden is een pré;
Heb je kennis van en affiniteit met computer- en (financiële) automatiseringssystemen;
Ben je een makkelijk benaderbare persoonlijkheid die stevig in de schoenen staat;
Ben je een teamspeler en resultaat- en kwaliteitsgericht;
Beschik je over een sterk analytisch vermogen en ben je proactief;
Ben je nauwkeurig, integer en verantwoordelijk;
Heb je goede kennis van Excel;
Heb je geen functie bij een subsidiepartner van de gemeente Texel of bereid deze op te geven.
Werkervaring
minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het financieel werkveld in een gemeentelijke omgeving.
Geen werkzaamheden bij organisaties met subsidie verband
De kandidaat mag geen werkzaamheden verrichten (betaald of onbetaald) bij organisaties waaraan de gemeente Texel subsidie verstrekt. Om eventuele belangenverstrengeling te voorkomen.
Uurtarief
Weging: 30 %
Min. 3 jaar werkervaring
Je hebt minimaal 3 jaar relevante ervaring binnen het financieel werkveld in een gemeentelijke omgeving.
Weging: 15 %
Inzetbaarheid
Inzetbaar vanaf begin november 2025.
Weging: 15 %
Ervaring Key2Finance
De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met Key2Finance, zowel op het gebied van de crediteuren als debiteuren.
Weging: 15 %
Interview
Weging: 25 %
Leert snel
Proactief
Oplossingsgericht
Nieuwsgierig
Makkelijk benaderbare persoonlijkheid die stevig in de schoenen staat
Teamspeler
Resultaat- en kwaliteitsgericht
Sterk analytisch vermogen
Nauwkeurig
Integer
Verantwoordelijk
Niet bekend
Interview planning
De gesprekken vinden plaats op woensdag 22 oktober 2025.
Gesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Aansluiting op alle eisen en gunningscriteria zoals opgenomen in de opdrachtomschrijving. Bovendien wordt getoetst of sprake is van een match in de organisatie en het team.
Optie verlenging
2 x 3 maanden
Aanleveren na gunning
VOG
Geen ZZP'er
We zijn op zoek naar een financieel medewerker op basis van inhuur. Deze inhuurkracht kan, gezien de wet DBA, geen ZZP'er zijn. We zijn dus echt op zoek naar een gedetacheerde via een bureau.