Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker Uitkeringsadministratie

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 4 dagen
75 36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

7 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente kent een grote diversiteit aan financiële regelingen, zoals bijvoorbeeld een uitkering, minimaregeling, bijzondere bijstand, leefgeld vluchtelingen Oekraïne en declaraties/ inburgering. Jij zorgt dat de inwoners die hier een beroep op kunnen doen op tijd hun geld krijgen.


Werkzaamheden:

  • Je verwerkt o.a. besluiten tot uitbetaling, wijzigingen, opschorting en beëindiging van deze financiële regelingen
  • Je staat klanten en collega's te woord bij vragen over de diverse regelingen
  • Je toetst regelmatig de inkomsten van klanten. Waar nodig verreken je deze inkomsten met de uitkering en/of stelt vorderingen op
  • Je handelt verzoeken tot beslaglegging op de uitkering af. Ook handel je overige wijzigingsverzoeken tot beslag af
  • Je draait betaalruns, maakt betaallijsten aan en ondersteunt bij een goede aansluiting van ons financiële systeem
  • Je verwerkt en handelt signalen van het Inlichtingenbureau af
  • Je ondersteunt bij de voorbereidingen voor het jaarwerk. Jij maakt alle cijfers kloppend voor de jaarafsluiting

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een uitkeringsadministratie gericht op de uitvoerende taak met de participatiewet (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare kennis van de participatiewet, aantoonbaar middels een afgeronde opleiding en/of cursus;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Suite voor sociaal domein (Suite 4 SD) benoem dit duidelijk in het cv;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het verwerken van loonstroken en (her)berekenen van uitkeringen;
  • Aantoonbaar beschikbaar voor 36 uur per week tot naar verwachting Februari 2026 (mogelijk langer) en voor minimaal 50% fysiek aanwezig na de inwerkperiode op het gemeentehuis.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een uitkeringsadministratie gericht op de uitvoerende taak met de participatiewet;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke uitkeringsadministratie;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de ondersteunende werkzaamheden bij het jaarwerk (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met de afhandeling van beslagen;
  • Aantoonbare werkervaring en kennis van de Oekraïne-regeling.

Competenties

  • Je bent nauwkeurig, cijfermatig sterk, digitaal vaardig, gericht op samenwerking en durft beslissingen te nemen.
  • Je bent een gezellige, flexibele collega die van aanpakken weet.

Organisatie en team

Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega's. We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk. Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing. We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 14 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 13 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gooise Meren mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gooise Meren. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).


Overige informatie:

  • Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
  • De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld en ondertekend te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. Het geoffreerde uurtarief is inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.
  • Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal eenmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
  • Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M. U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
  • 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad.
  • Indien afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
  • Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
  • Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
  • CV-eisen: Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
  • Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr. Hybride werken is mogelijk in overleg/onderlinge afstemming.
  • Meer informatie: Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 9 oktober 2025, 09.00 uur en de vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 10 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 13 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur