Handhaver en Toezichthouder Participatiewet

gemeente Súdwest-Fryslân

Marktstraat 15, 8601 CR Sneek, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 85,00 32 Friesland

Begindatum:

28 apr 2025

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

8 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdracht omschrijving
Binnen het cluster Handhaving Sociaal Domein nemen momenteel de aanvragen toe en ook worden de casussen lastiger en duren ze langer. Daarnaast is er langdurige uitval van capaciteit. Om die redenen is er tijdelijk behoefte aan extra capaciteit en zijn we op zoek naar een Handhaver en Toezichthouder Participatiewet, die ons cluster tijdelijk voor 32 uur per week kan komen versterken.

Verantwoordelijkheden
Als Handhaver en Toezichthouder Participatiewet doe je onderzoek naar de rechtmatigheid van uitkeringen op grond van de Participatiewet, bij zowel lopende uitkeringen als bij aanvragen. Je doet administratief- en veldonderzoek, raadpleegt diverse bronnen, verricht waarnemingen, doet buurtonderzoek, gaat op huisbezoek en je neemt verklaringen op.

Na jouw onderzoek presenteer je je bevindingen van de klant. Dit doe je op een respectvolle en professionele manier. Daarna zorg je voor een goed, nauwkeurig, objectief en feitelijk rapport. Dit rapport wordt met jouw advies overgedragen aan de betreffende gebiedsteammedewerker/ medewerker team Integraal Beheer Sociaal Domein. Belangrijk hierbij is dat er preventief en pro-actief wordt gewerkt.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 28 april 2025 tot en met 31 oktober 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde relevante Hbo-bachelor opleiding.

  • Kandidaat heeft zeer ruime en aantoonbare werkervaring (minimaal 5 jaar) binnen het terrein van handhaving Participatiewet. De ervaring moet worden aangetoond op het CV.

  • Kandidaat heeft ruime kennis van de regelgeving omtrent terugvordering en verhaal binnen de Participatiewet.

  • Kandidaat heeft ervaring met het gebruik van de applicatie Suites.

  • Kandidaat is bereid om na gunning de integriteitsverklaring van opdrachtgever (zie bijlage) te ondertekenen. Voor aanvang van de werkzaamheden levert kandidaat deze in bij opdrachtgever.

  • De kandidaat kan en is bereid na gunning een geldig VOG, risicogebieden 1, 4 en 8 (8 alleen bij functies in het Sociaal Domein), te overleggen. De VOG dient voor aanvang van de werkzaamheden te zijn overlegd aan opdrachtgever (de kandidaat kan pas starten als de VOG is ingeleverd).

  • Kandidaat is geen ZZP-er. Dit is geen opdracht voor een ZZP-er aangezien dit een functie is, die is ingebed in de organisatie, waarbij hiërarchisch aangestuurd wordt door opdrachtgever en kandidaat zelf de opdracht moet uitvoeren. Ook via een doorleenconstructie is een ZZP-er daarom geen optie.

Wensen

  • Minimaal 10 jaar werkervaring in het sociaal domein algemeen (50%)

  • Afgeronde opleiding Digitaal Rechercheren (25%)

  • Ruime kennis van privacywetgeving (25%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.