Beleidsadviseur WMO

gemeente Súdwest-Fryslân

Marktstraat 15, 8601 CR Sneek, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
100 24 - 36 Friesland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

30 nov 2025

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

6 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdracht omschrijving
Bij team Beleid Sociaal Domein hebben we in verband met ziekte en interne verschuivingen van onze medewerkers tijdelijk behoefte aan extra capaciteit. We zijn daarom op zoek naar een beleidsadviseur WMO die ons team, in de periode van 1 juli 2025 t/m 30 november 2025 voor 24 tot 36 uur per week, kan komen versterken. 

Als beleidsadviseur WMO heb je als taak beleid te ontwikkelen en uit te voeren op het brede beleidsterrein van de WMO. 

Je houdt je onder andere bezig met beleidsmatige thema’s als: 

  • beschermd wonen

  • maatschappelijke opvang

  • brede aanpak dakloosheid

  • geweld in afhankelijkheidsrelaties

  • ernstige psychiatrische aandoeningen

  • WMO hulpmiddelen en vervoer

  • prestatieovereenkomsten woningbouwcorporaties en urgentieverordening  

  • zorg en veiligheid

  • beleid toezicht en handhaving

Verantwoordelijkheden
Jij hebt een heldere visie op het beleidsterrein van de WMO en zet die vol overtuiging in om de gemeentelijke ambitie op dit beleidsterrein waar te maken. Hierbij is het jouw primaire taak om met goed doordachte beleidsstukken de lijnen uit te zetten en portefeuillehouders en het management te adviseren over de besluitvorming. Als verbinder en aanjager heb je het in je om alle partijen, zowel intern als extern, die betrokken zijn bij de uitvoering van het lokale WMO-beleid samen te brengen. 

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 30 november 2025 voor minimaal 24 uur en maximaal 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Mocht de door u voorgestelde kandidaat al voor 1 juli 2025 kunnen starten, dan is dit ook mogelijk (als de VOG is overlegd).

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

  2. Kandidaat heeft minimaal een afgeronde relevante Hbo-bachelor opleiding.

  3. Kandidaat heeft ruime en aantoonbare werkervaring (minimaal 3 jaar) als beleidsadviseur op het gebied van WMO binnen het Sociaal Domein bij een gemeente. De ervaring moet worden aangetoond op het CV.

  4. Kandidaat is bereid om na gunning de integriteitsverklaring van opdrachtgever (zie bijlage) te ondertekenen. Voor aanvang van de werkzaamheden levert kandidaat deze in bij opdrachtgever.

  5. De kandidaat kan en is bereid na gunning een geldig VOG, risicogebieden 1, 4 en 8 (8 alleen bij functies in het Sociaal Domein), te overleggen. De VOG dient voor aanvang van de werkzaamheden te zijn overlegd aan opdrachtgever (de kandidaat kan pas starten als de VOG is ingeleverd).

  6. Kandidaat is geen ZZP-er. Dit is geen opdracht voor een ZZP-er aangezien dit een functie is, die is ingebed in de organisatie, waarbij hiërarchisch aangestuurd wordt door opdrachtgever en kandidaat zelf de opdracht moet uitvoeren. Ook via een doorleenconstructie is een ZZP-er daarom geen optie.

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20 %

Competenties
Tijdens het gesprek zal een toetsing op de volgende competenties plaatsvinden:

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.

  • Goede netwerker.

  • Teamspeler.

  • Creatief vermogen om beleidsopgaven en projecten vanuit verschillende perspectieven te benaderen.

  • Ondernemend en een goed organiserend vermogen.

  • Zelfstandig.

  • Goed inzicht in beleidsprocessen. 

Wensen

  1. Kandidaat kent het netwerk in het Sociaal Domein op het gebied van de WMO in de provincie Fryslân.
    50 %

  2. Kandidaat heeft ruime juridische kennis op het gebied van de WMO.
    50 %

Overige informatie

  • SROI
    Indien de totale opdrachtwaarde van de opdracht  (al dan niet na verlenging) boven € 100.000,- uitkomt, dan is bieder verplicht om social return (2%) over de gehele opdracht toe te passen. Voor meer informatie zie https://sudwestfryslan.nl/onderwerp/infosocialreturn of de bijlage bij deze uitvraag.

  • Hybride werken
    Bij Súdwest-Fryslân werken we waar we nodig zijn. Heb je afspraken waarbij je fysiek bij aanwezig moet zijn, dan ben je op kantoor. Heb je geen verplichtingen op kantoor en leent de functie zich voor thuiswerken, dan kun je thuis werken. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur