Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Noardeast-Fryslân
Logo van Gemeente Noardeast-Fryslân

Procesregisseur vergunningen en veiligheid

Koningstraat 13, 9101 LP Dokkum, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

19 jun 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

12 dec 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 24

Omschrijving

De gemeente Noardeast-Fryslân zoekt een ervaren procesregisseur vergunningen en veiligheid die verantwoordelijk is voor zowel de behandeling van de aanvraag als de beoordeling en toetsing op veiligheid voor het evenement Koningsdag 2026. Een grootschalig evenement met meerdere stakeholders, waarbij zorgvuldige afstemming en naleving van wet- en regelgeving en de verbinding met de stakeholders cruciaal zijn. Daarnaast is de procesregisseur ook de adviseur voor de burgemeester, dit in nauwe samenwerking met de projectleider Veiligheid van Koningsdag en de coördinatoren die de dagelijkse aansturing van de teams doen. De opdracht richt zich primair op Koningsdag 2026, maar kan worden uitgebreid met evenementen die direct verband houden met het Koningsweekend. Tijdens de dag zelf neem je deel aan het veiligheidsteam.

Verantwoordelijkheden
Je bent verantwoordelijk voor:

  • De vooroverleg fase van het vergunningentraject voor Koningsdag 2026 en het Koningsdagweekend (24, 25, 26 april).

  • Behandeling van de aanvraag voor de evenementenvergunning Koningsdag 2026 en het Koningsdagweekend.

  • Bewaken van termijnen en zorgen voor tijdige besluitvorming (communicatie met aanvrager en ketenpartners over voortgang, voorwaarden en besluiten.

  • Toetsing van de aanvraag aan relevante wet- en regelgeving (o.a. APV, veiligheidsvoorschriften).

  • Uitvoeren van een integrale veiligheidstoets, inclusief crowd management, calamiteitenroutes en inzet hulpdiensten.

  • Afstemming met interne en externe partners zoals politie, brandweer, GHOR en organisatoren.

  • Opstellen van de (concept)-beschikking inclusief voorwaarden en veiligheidsmaatregelen.

  • De bestuurlijke advisering.

  • Deelnemen in het veiligheidsteam op de dag zelf.

  • Signaleren van risico's en proactief voorstellen van maatregelen.

  • Documenteren en archiveren van alle relevante stukken conform gemeentelijke richtlijnen.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2026 tot en met 19 juni 2026 voor 24 uur per week.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
  • Aantoonbare ervaring met evenementenvergunningen en veiligheidsplannen van grote evenementen waarbij nationale televisieproducties een onderdeel van uitmaken.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving (APV, veiligheidsnormen).
  • Ervaring als bestuursadviseur op dit vakgebied.
  • Ervaring met multidisciplinaire afstemming (politie, brandweer, GHOR) en doorleefsessies/oefeningen voor Koningsdag.
  • Sterke communicatieve vaardigheden, stressbestendig en besluitvaardig.
  • HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur richting juridisch, bestuurlijk en Openbare Orde & Veiligheid.
  • Voor de aanstelling in deze functie is het overleggen van een VOGP vereist.
  • Maximaal uurtarief: € 125,00.

Wensen en competenties

Wensen
  • HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur richting juridisch, bestuurlijk en Openbare Orde & Veiligheid. (Gewicht: 40%)
  • Aantoonbare recente ervaring in de afgelopen 6 maanden, met de gemeente Noardeast-Fryslan of met een vergelijkbare gemeente. (Gewicht: 40%)
Competenties
  • Analytisch vermogen
  • Oplossingsgericht
  • Samenwerken
  • Zorgvuldigheid
  • Besluitvaardigheid
  • Bestuurlijk sensitief

Organisatie en team

De gemeente Noardeast-Fryslân zoekt een ervaren procesregisseur vergunningen en veiligheid. De procesregisseur is de adviseur voor de burgemeester, dit in nauwe samenwerking met de projectleider Veiligheid van Koningsdag en de coördinatoren die de dagelijkse aansturing van de teams doen. Tijdens de dag zelf neem je deel aan het veiligheidsteam.

Gespreksinformatie

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Overig algemeen: CV
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De administratieve partner behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur