Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

senior adviseur openbare orde en veiligheid (OOV)

Endelhovenlaan 1, 3601 GR Maarssen, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 36 Utrecht

Begindatum:

3 nov 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

15 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Voor tijdelijke vervanging binnen het team Openbare Orde en Veiligheid zoeken we een ervaren senior adviseur openbare orde en veiligheid (OOV). De opdracht richt zich op de thema's ondermijning en zorg, jeugd & veiligheid, zoals beschreven in het Uitvoeringsplan Integraal Veiligheidsplan (IVP) 2025-2026. Daarnaast speelt de adviseur een coachende rol richting enkele junior adviseurs binnen het team.

Werkzaamheden

  • Ondermijning: Regie en advisering binnen de lokale en regionale aanpak van georganiseerde ondermijnende criminaliteit, met aandacht voor thema's als crimineel gebruik van locaties, ondermijning in de zorg, jonge aanwas en weerbare overheid; Voorbereiden en uitvoeren van integrale controles, overleg met RIEC, politie, OM en gemeentelijke partners; Toepassen van bestuurlijke instrumenten (Bibob, sluitingen, dwangsommen, etc.) en bijdragen aan verdere professionalisering van de Bibob-procedure; Adviseren over bewustwordingsactiviteiten en het versterken van weerbaarheid bij ondernemers en inwoners.
  • Zorg, Jeugd & Veiligheid: Coördineren van de lokale persoonsgerichte aanpak (PGA) en deelname aan casusoverleggen binnen het Zorg- en Veiligheidshuis; Aansluiten bij en versterken van de integrale samenwerking tussen het sociaal domein, politie, GGZ, onderwijs en zorgaanbieders; Meewerken aan de doorontwikkeling van de bemoeizorg-aanpak en het informatie- en adviespunt veiligheid; Adviseren bij complexe casuïstiek op het snijvlak van zorg, jeugd, veiligheid en openbare orde; Waar nodig bijspringen bij actuele OOV-casuïstiek, zoals incidenten in de openbare ruimte of jeugdgroepen en overlastsituaties (bijv. fatbikes of straatgedrag). De adviseur fungeert hierbij als ervaren sparringpartner en back-up voor de collega die op dit domein de dagelijkse regie voert.
  • Coaching en kennisdeling: Inhoudelijke begeleiding van junior adviseurs op het gebied van veiligheidsbeleid, bestuurlijke advisering en netwerkregie; Bevorderen van kennisuitwisseling binnen het team en stimuleren van professionele ontwikkeling.

Eisen

  • Heeft minimaal 6 jaar ervaring als beleids- of senior adviseur openbare orde en veiligheid binnen een gemeentelijke of vergelijkbare bestuurlijke context
  • Beschikt over grondige kennis van de aanpak ondermijning, inclusief bestuurlijke en strafrechtelijke instrumenten en samenwerking met RIEC, OM en politie
  • Heeft aantoonbare ervaring met zorg-, jeugd- en veiligheidsketens, persoonsgerichte aanpakken en samenwerking met zorginstellingen en veiligheidshuizen
  • Kan complexe bestuurlijke vraagstukken analyseren en vertalen naar concrete adviezen en interventies

Wensen en competenties

Competenties

  • Uitstekende communicatieve en coachende vaardigheden
  • Bestuurlijk sensitief
  • Analytisch sterk
  • Goed schakelen tussen strategie en uitvoering

Organisatie en team

Gemeente Stichtse Vecht

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Bij Gemeente Stichtse Vecht geldt een Bring Your Own Device. CV's langer dan 5 pagina's worden niet in behandeling genomen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur