Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Kwaliteitsmedewerker Sociaal Team, Specialisme WMO

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 32-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

15 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Als kwaliteitsmedewerker bewaak je de kwaliteit van de dienstverlening aan inwoners met een hulpvraag en ondersteun je de professionals van het Sociaal Team (nadruk op volwassenen/WMO). Daarnaast draag je bij aan het verbeteren van processen, weet je dit vast te leggen, zorg je voor implementatie van beleid, borg je actuele kennis en blijf je op de hoogte van landelijke en regionale ontwikkelingen.

Werkzaamheden

  • Toetsen, controleren, borgen en verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening en processen met nadruk op WMO.
  • Regelmatig rapporteren aan de verantwoordelijke beleidsmedewerker sociaal domein over de voortgang en kwaliteit van de uitgevoerde dienstverlening.
  • Ondersteunen van medewerkers Sociaal Team door Uitwerken van instructies en richtlijnen voor een consistente en hoogwaardige uitvoering van de ondersteuning en dienstverlening.
  • Bijdrage leveren aan verbetering van het administratieve systeem Gidso waarmee gewerkt wordt.
  • Het bieden van advies en feedback op individuele casussen.
  • Ondersteunen bij bezwaar en beroepzaken
  • Bijdrage leveren bij aanbestedingsprocedures ihkv WMO-voorzieningen
  • Signaleren van knelpunten en aandragen van verbetervoorstellen.
  • Actief deelnemen aan regiobijeenkomsten en kennisdelingssessies om ontwikkelingen in het vakgebied te volgen en kennis actueel te houden.
  • Bijdragen aan een mensgerichte benadering.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker Wmo voorzieningen in de afgelopen 2 jaar.
  • Aantoonbare werkervaring met Gidso registratiesysteem (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker Wmo voorzieningen.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de uitvoering van complexe problematiek binnen het Sociaal Domein Wmo voorzieningen binnen een gemeente (benoem duidelijk in het cv).
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van psychologie of binnen het paramedisch domein.
  • Aantoonbare werkervaring binnen de aangrenzende gemeenten van Vijfheerenlanden (benoem duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Competenties

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht.
  • Een proactieve, oplossingsgerichte werkhouding en oog voor detail.

Organisatie en team

De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 27 oktober 2025 tussen 13:00 en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn ontvangen uiterlijk vrijdag 24 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordelingsprocedure

  • Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
    Flextender beoordeelt de cv's op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2.
  • Stap 2: Selectie tien (10) cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
    Flextender beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria. De tien (10) kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de door Flextender geselecteerde kandidaten op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).
  • Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de kandidaten voldoen aan het profiel (met name op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands.
  • Minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • De Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur