Buiten de Veste 1, 4652 GA Steenbergen, Nederland
Begindatum:
12 jun 2023Einddatum:
30 sept 2023Uren per week:
24Publicatiedatum:
26 mei 2023Omschrijving van de opdracht
De projectleider Wet open overheid komt te werken over de volle breedte van de organisatie.
De Wet open overheid (Woo) is op 1 mei 2022 in werking getreden. Daarmee is Wet openbaarheid van bestuur (Wob) komen te vervallen. In navolging van de gemaakte stappen in 2022 zijn we nu toe aan de vervolgfase. Om dit op de juiste manier te implementeren is een projectleider noodzakelijk.
De gemeente Steenbergen wil een open en transparante overheid zijn. We willen daarom op een goede manier uitvoering geven aan deze wet. Daartoe moeten we zaken regelen op gebied van techniek, processen en mensen. Voor alle gebieden geldt dat we niet volledig blanco aan het project beginnen. In sommige gevallen zullen bestaande werkwijzen moeten worden aangepast aan de richtlijnen uit de Woo. In andere gevallen moeten volledig nieuwe werkwijzen worden geïntroduceerd. De Woo trad op 1 mei 2022 in werking. Er is sprake van een gefaseerde inwerkingtreding en we hebben de ruimte om ons eigen ambitieniveau te bepalen. Dit laatste vormt een belangrijk onderdeel van de opdracht van de projectleider.
Kortgezegd betreft de opdracht: Implementeer de vervolgfase van de Wet open overheid.
1. Realisatie minimale eisen Woo per 1-1-2024
2. Bijwerken implementatieplan voor gehele traject 2022-2026
Wat neem je mee?
Je bent in het bezit van een HBO+ werk- en denkniveau.
Je hebt aantoonbaar ervaring als projectleider op het gebied van implementatie van wetgeving en/of informatievoorziening in primaire en bedrijfsvoering processen.
Je hebt aantoonbare ervaring met gemeentelijke processen en procedures.
Je hebt kennis en ervaring met betrekking tot (complexe) verandertrajecten.
Je hebt kennis op het gebied van informatiebeheer/informatiemanagement en archief.
Je beschikt over kennis van de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de huidige Wet openbaarheid van bestuur.
Over welke competenties beschik jij
Verbinder met inzicht in gemeentelijke informatiestromen.
Flexibel.
Communicatief sterk.
Bestuurlijk sensitief.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen één werkdag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.