Financieel adviseur

Buiten de Veste 1, 4652 GA Steenbergen, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 24 Noord-Brabant

Begindatum:

30 jun 2025

Einddatum:

29 sept 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

13 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Het Team
Het team Financiën maakt deel uit van de afdeling Bedrijfsvoering en Dienstverlening en bestaat uit de clusters Financieel advies, Financiële administratie en Belastingen. Ons team bestaat uit ca. 15 medewerkers die dagelijks voor onze collega’s en de inwoners en bedrijven van de gemeente Steenbergen klaar staan. Binnen het team heerst een prettige sfeer waarin we op een informele wijze met elkaar samenwerken en er voor elkaar zijn als het nodig is. Het cluster financieel advies bestaat uit drie financieel adviseurs.

Omschrijving van de opdracht
Door een interne verschuiving vervang je de collega die momenteel de afdelingen Bedrijfsvoering en Dienstverlening en Programma’s en projecten op financieel gebied adviseert. We zoeken een financieel adviseur met ruime kennis en ervaring binnen gemeenten. In jouw rol als financieel adviseur ben je voor de genoemde afdelingen de financiële sparringpartner bij het opstellen van voorstellen, beleidsplannen en andere adviezen. Een belangrijk deel van je taak zal bestaan uit je  bijdrage aan het opstellen van de tussenrapportage over 2025 en de programmabegroting voor 2026. Je werkt in het team samen met de andere adviseurs en met de collega’s van de financiële administratie.

Wat we van jou verwachten:

  • Ruime ervaring binnen een gemeente op het gebied van financiële advisering (minimaal drie jaar) en met het opstellen van een gemeentelijke begroting. Dit moet aantoonbaar zijn via het CV met referenties.

  • Je moet in staat zijn de rol als financieel adviseur zelfstandig uit te kunnen voeren (dit vraagt om senioriteit/ervaring en zelfstandig kunnen werken).

  • Wij vinden je aanwezigheid erg belangrijk en daarom verricht je je werkzaamheden (bijna) geheel op het gemeentehuis van de gemeente Steenbergen.

  • De genoemde beschikbaarheid.

Wij vinden het belangrijk dat je past in het team. Dit toetsen we in een persoonlijk gesprek.
Deze inhuuropdracht verloopt via een externe partij. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

Eisen

  1. Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in een financiële richting. Dit moet blijken uit het cv.

  2. Uw kandidaat heeft ruime ervaring binnen een gemeente op het gebied van financiële advisering (minimaal 3 jaar) en met het opstellen van een gemeentelijke begroting. Dit moet blijken uit het CV.
    10p

Wensen

  1. De kandidaat beschikt minimaal over drie referenties en deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden.
    2p

  2. Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
    5p

  3. Uw kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven.

    • De kandidaat is maximaal 8 uur per week minder beschikbaar. (0 Punten) De kandidaat is maximaal 4 uur per week minder beschikbaar. (5 Punten) De kandidaat is voor alle aantal uren per week beschikbaar. (10 Punten)

  4. Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Proactief

    • Resultaatgericht

    • Communicatief vaardig

    • Zelfstandig

    • Analytisch

    • Netwerker

    • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit

      Naast de competenties wordt ook getoetst of de kandidaat binnen de organisatie en het team past.


      Keuzemogelijkheden:

      • Kandidaat voldoet niet aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken. (0 Punten)

      • Kandidaat voldoet enigszins aan de gestelde competenties, echter kan dit slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. (2 Punten)

      • Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties. (6 Punten)

      • Kandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen. (10 Punten)

  5. Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    12p

Overige informatie

  • Om bij gemeente Steenbergen te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. U levert een VOG aan met screeningsprofiel 11, 12, 13 en 41 (via uw leverancier). Eventueel aanpassen per opdracht. Deze kunt u (via uw leverancier) eenmalig declareren.

  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week.

  • U kunt een marktconform tarief aanbieden. Het reguliere schaalniveau is schaal 10.

  • Nadrukkelijk betreft het hier een all-in tarief, dus inclusief reiskosten en de Fee.

Let op!:
De wet DBA reguleert de inzet van zzp-ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp-er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur