Begindatum:
30 jun 2025Einddatum:
29 sept 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
13 jun 2025Het Team
Het team Financiën maakt deel uit van de afdeling Bedrijfsvoering en Dienstverlening en bestaat uit de clusters Financieel advies, Financiële administratie en Belastingen. Ons team bestaat uit ca. 15 medewerkers die dagelijks voor onze collega’s en de inwoners en bedrijven van de gemeente Steenbergen klaar staan. Binnen het team heerst een prettige sfeer waarin we op een informele wijze met elkaar samenwerken en er voor elkaar zijn als het nodig is. Het cluster financieel advies bestaat uit drie financieel adviseurs.
Omschrijving van de opdracht
Door een interne verschuiving vervang je de collega die momenteel de afdelingen Bedrijfsvoering en Dienstverlening en Programma’s en projecten op financieel gebied adviseert. We zoeken een financieel adviseur met ruime kennis en ervaring binnen gemeenten. In jouw rol als financieel adviseur ben je voor de genoemde afdelingen de financiële sparringpartner bij het opstellen van voorstellen, beleidsplannen en andere adviezen. Een belangrijk deel van je taak zal bestaan uit je bijdrage aan het opstellen van de tussenrapportage over 2025 en de programmabegroting voor 2026. Je werkt in het team samen met de andere adviseurs en met de collega’s van de financiële administratie.
Wat we van jou verwachten:
Ruime ervaring binnen een gemeente op het gebied van financiële advisering (minimaal drie jaar) en met het opstellen van een gemeentelijke begroting. Dit moet aantoonbaar zijn via het CV met referenties.
Je moet in staat zijn de rol als financieel adviseur zelfstandig uit te kunnen voeren (dit vraagt om senioriteit/ervaring en zelfstandig kunnen werken).
Wij vinden je aanwezigheid erg belangrijk en daarom verricht je je werkzaamheden (bijna) geheel op het gemeentehuis van de gemeente Steenbergen.
De genoemde beschikbaarheid.
Wij vinden het belangrijk dat je past in het team. Dit toetsen we in een persoonlijk gesprek.
Deze inhuuropdracht verloopt via een externe partij. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Eisen
Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in een financiële richting. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft ruime ervaring binnen een gemeente op het gebied van financiële advisering (minimaal 3 jaar) en met het opstellen van een gemeentelijke begroting. Dit moet blijken uit het CV.
10p
Wensen
De kandidaat beschikt minimaal over drie referenties en deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden.
2p
Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
5p
Uw kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven.
De kandidaat is maximaal 8 uur per week minder beschikbaar. (0 Punten) De kandidaat is maximaal 4 uur per week minder beschikbaar. (5 Punten) De kandidaat is voor alle aantal uren per week beschikbaar. (10 Punten)
Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
Proactief
Resultaatgericht
Communicatief vaardig
Zelfstandig
Analytisch
Netwerker
Politieke en bestuurlijke sensitiviteit
Naast de competenties wordt ook getoetst of de kandidaat binnen de organisatie en het team past.
Keuzemogelijkheden:
Kandidaat voldoet niet aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken. (0 Punten)
Kandidaat voldoet enigszins aan de gestelde competenties, echter kan dit slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. (2 Punten)
Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties. (6 Punten)
Kandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen. (10 Punten)
Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
12p
Overige informatie
Om bij gemeente Steenbergen te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. U levert een VOG aan met screeningsprofiel 11, 12, 13 en 41 (via uw leverancier). Eventueel aanpassen per opdracht. Deze kunt u (via uw leverancier) eenmalig declareren.
De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week.
U kunt een marktconform tarief aanbieden. Het reguliere schaalniveau is schaal 10.
Nadrukkelijk betreft het hier een all-in tarief, dus inclusief reiskosten en de Fee.
Let op!:
De wet DBA reguleert de inzet van zzp-ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp-er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.