Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Zeker als je gewend bent om opdrachten als zzp-er uit te voeren, lijkt het bruto maandsalaris wellicht wat laag. Echter zijn dit de voordelen voor jou:
Er wordt 8% vakantiegeld over het bruto maandsalaris uitbetaald.
Het bruto maandsalaris wordt doorbetaald ook bij ziekte.
Je bouwt vakantieuren op over de uren die je werkt, waardoor je tijdens opname van je vakantieuren je salaris krijgt doorbetaald.
Opdracht Overheid draagt sociale verzekerings-premies voor je af, die recht geven op een ww-uitkering indien van toepassing, of op een ziektewetuitkering bij onverhoopte arbeidsongeschiktheid.
Je krijgt indien gewenst een laptop, telefoon en simkaart van ons tot je beschikking.
Je kunt deelnemen aan de personeelsactiviteiten van Opdracht Overheid.
Collectiviteitkorting voor de Zorgverzekering bij CZ.
Personeelskorting bij Centraal Beheer op verschillende verzekeringen.
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Zeker als je gewend bent om opdrachten als zzp-er uit te voeren, lijkt het bruto maandsalaris wellicht wat laag. Echter zijn dit de voordelen voor jou:
Er wordt 8% vakantiegeld over het bruto maandsalaris uitbetaald.
Het bruto maandsalaris wordt doorbetaald ook bij ziekte.
Je bouwt vakantieuren op over de uren die je werkt, waardoor je tijdens opname van je vakantieuren je salaris krijgt doorbetaald.
Opdracht Overheid draagt sociale verzekerings-premies voor je af, die recht geven op een ww-uitkering indien van toepassing, of op een ziektewetuitkering bij onverhoopte arbeidsongeschiktheid.
Je krijgt indien gewenst een laptop, telefoon en simkaart van ons tot je beschikking.
Je kunt deelnemen aan de personeelsactiviteiten van Opdracht Overheid.
Collectiviteitkorting voor de Zorgverzekering bij CZ.
Personeelskorting bij Centraal Beheer op verschillende verzekeringen.
Als Adviseur Bestuurlijk-Juridisch speel je een sleutelrol in het adviseren over complexe juridische en bestuurlijke vraagstukken. Je werkt met een breed scala aan wet- en regelgeving op nationaal, provinciaal en gemeentelijk niveau. Jouw expertise zet je in op bestuursrechtelijke zaken binnen het sociaal domein, subsidieverstrekkingen en informatieverzoeken in het kader van de Wet open overheid. Waar nodig adviseer je ook over het ruimtelijk domein en privaatrechtelijke vraagstukken. Kortom: een veelzijdige functie met impact!
Eisen
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in juridische richting;
Aantoonbare werkervaring met bestuursrecht, publiekrecht of privaatrecht;
Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 1040 uur kosteloos indienst te treden bij de opdrachtgever;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur;
Wensen en competenties
Wensen
Enkele jaren relevante werkervaring is een pre.
Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau in de richting van rechten;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen een gemeente;
Aantoonbare werkervaring met het juridisch adviseren van het bestuur;
Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein;
Competenties
Het vermogen om zelfstandig te werken, maar ook de waarde van samenwerking en intervisie te herkennen en te benutten.
Een positieve instelling en een professionele houding.
Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden.
Een drive om kennis te delen en collega's te ondersteunen, bijvoorbeeld door middel van trainingen en presentaties.
Organisatie en team
Over de gemeente Stadskanaal
De Gemeente Stadskanaal vervult een centrumfunctie voor haar omgeving. De vele bedrijven, winkels, zorgvoorzieningen en recreatiemogelijkheden maken het wonen, werken en recreëren aantrekkelijk. Stadskanaal heeft ongeveer 32.500 inwoners, verdeeld over verschillende kernen en dorpen. Deze zijn gelegen in een groene omgeving, het veenkoloniale kanaallandschap en het lichtglooiende Westerwoldse zandlandschap. De ongeveer 320 betrokken medewerkers van de gemeente Stadskanaal geven gezicht aan de dienstverlening die wij dagelijks leveren. Om onze ambities te realiseren werken we samen met buurgemeenten, het bedrijfsleven en het maatschappelijk veld.
Het team
Juridische Zaken is een gedreven team van vijf professionals en maakt deel uit van het team Communicatie & Juridische Zaken. Hoewel iedere jurist zijn eigen specialisme heeft, werken we vanuit een brede, generalistische aanpak. We zijn de juridische schakel tussen de bestuursorganen van de gemeente, de ambtelijke organisatie en de inwoners. Naast onze rol als juridisch adviseurs dragen we ook de verantwoordelijkheid voor het secretariaat van de Commissie Rechtsbescherming. Een dynamische en veelzijdige werkomgeving waarin geen dag hetzelfde is!
Gespreksinformatie
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 11 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Stadskanaal mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Stadskanaal. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).
Overige informatie
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen nee Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-woe-do-vr
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 6 november 2025 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 10 november 2025 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.