Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Oldambt
Logo van Gemeente Oldambt

Bestuurssecretaresse

Johan Modastraat 6, 9671 CD Winschoten, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

3 nov 2025
Opdracht tarief 83Opdracht uren 36

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wat ga je bij ons doen? Als bestuurssecretaresse ben je de spin in het web van het bestuur. Je bent verantwoordelijk voor het beheer van complexe agenda's, waarbij je rekening houdt met politieke gevoeligheden. Je ondersteunt het bestuur op administratief gebied en zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt. Daarnaast ben je in staat om onder druk te werken, waarbij je kalmte en nauwkeurigheid behoudt.

Verantwoordelijkheden

  • Beheer van complexe agenda's voor het bestuur
  • Ondersteunen van het bestuur op administratief gebied
  • Coordineren en plannen van vergaderingen en evenementen
  • Verzorgen van correspondentie en documentatie
  • Notulering bij bestuurlijke overleggen
  • Handelen met politieke sensitiviteit
  • Samenwerken met andere teamleden en afdelingen
  • Werken onder druk zonder concessies aan kwaliteit

Eisen

  • Je hebt recente werkervaring als bestuurssecretaresse bij een Groningse gemeente Dit blijkt uit je cv.
  • Je hebt ervaring met complex agendabeheer, notuleren, beheren en verwerken van e-mails, telefoon- en postbehandeling, voorbereiden en organiseren van (complexe) overleggen en bijeenkomsten. Dit blijkt uit je cv.
  • Je hebt een afgeronde opleiding in een relevante richting, bij voorkeur op hbo- niveau. Dit blijkt uit je cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • beschikt over minimaal mbo+/hbo werk- en denkniveau;
  • aantoonbare ervaring hebt als bestuurssecretaresse of vergelijkbare functie;
  • uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift hebt;
  • sterke organisatorische vaardigheden en oog voor detail hebt;
  • politiek sensitief en in staat bent om discreet om te gaan met vertrouwelijke informatie;
  • beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden;

Competenties

  • stressbestendig bent en in staat om prioriteiten te stellen;
  • een teamspeler bent met een collegiale instelling.

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Op basis van werkervaring, kennis en persoonlijkheid wordt getoetst welke kandidaat het beste aansluit bij de opengestelde opdracht. Weging: 25 %

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Dienstencategorie Andere diensten CPV code 75000000-6 - Diensten voor openbaar bestuur, defensie en sociale verzekering

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr