Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Montferland
Logo van Gemeente Montferland

Salarisadministrateur

Gemeente Montferland

Bergvredestraat 10, 6942 GK Didam, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

3 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving:

  • Muteren en verwerken van een salarisrun. Van nieuwe medewerkers tot afdrachten aan het ABP, PWRI en belastingdienst
  • Maken van aansluitingen t.b.v. de financiele administratie
  • Wet- en regelgeving bij houden en de consequenties voor de gemeente bekijken
  • Maken van werkgeversverklaringen en pro forma berekeningen
  • Controle WW-, WAZO- en ZW-uitkeringen
  • Losse mutaties ( waaronder ORT nabetalingen van de BOAs (bij verlof en ziekte), ziektewetpercentage bepalen, consignatie/piket betalen, babsen handmatig verlonen)

Eisen

Vereisten (knock-out criteria):

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als salarisadministrateur bij een gemeente.
  • Aantoonbare werkervaring met ADP (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan).

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten):

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als salarisadministrateur bij een gemeente (40 punten).
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met ADP (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (30 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met het controleren van WW-, WAZO- en ZW-uitkeringen (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jijzelf / de door jouw aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Wensen en competenties

Competenties:

  • Communicatief vaardig
  • Punctueel
  • Analytisch

Organisatie en team

Organisatie:

Montferland is een gemeente in het oosten van de provincie Gelderland. Met een oppervlakte van ca. 110 km2 en ruim 36.000 inwoners heeft Montferland een schakelfunctie tussen de regio Achterhoek en de Stadsregio Arnhem-Nijmegen. De gemeente bestaat uit 12 kernen: Azewijn, Beek, Braamt, Didam, 's-Heerenberg, Kilder, Lengel, Loerbeek, Loil, Nieuw-Dijk, Stokkum en Zeddam. Het gemeentebestuur is gevestigd in Didam.

Team:

Contact & HR

Gespreksinformatie

Planning:

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 25 november 2025 van 09:00 tot 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 18 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal:

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen:

  • Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen:

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma, Di, Wo, Do, Vrij

Overige informatie:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Deze mag niet ouder zijn dan zes (6) maanden en moeten dezelfde screeningsprofielen bevatten als gevraagd. De VOG dient voor de startdatum in het bezit te zijn van de gemeente Montferland. Het niet kunnen overleggen van een geldige VOG is een ontbindende voorwaarde.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie:

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 6 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 7 november 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 10 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kan je reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr