Laan van Sint Hilaire 2, 4301 SH Zierikzee, Nederland
Begindatum:
26 jan 2026Einddatum:
1 mei 2026Publicatiedatum:
24 dec 2025Je beoordeelt aanvragen algemene en bijzondere bijstand (voor nuggers én bijstandsgerechtigden) en voert intakegesprekken met de cliënt. Je hebt daarbij oog voor de participatiemogelijkheden van de cliënt;
Je legt en onderhoudt contact met de ketenpartners en hebt een proactieve rol in het uitvoeren van je werkzaamheden;
Je beheert zelfstandig een caseload en bent daarin verantwoordelijk voor de uitvoering van alle voorkomende zaken, dit betekent ook dat je periodieke en incidentele heronderzoeken uitvoert;
Je werkt actief samen met klantmanager Inburgering & Werk;
Je werkt aan het voorkomen en aanpakken van fraude door de rechtmatigheid van verstrekte of te verstrekken uitkeringen te beoordelen;
Je signaleert belemmeringen of ondersteuningsvragen op andere gebieden in het sociaal domein en bent intermediair naar andere hulpverlenende instellingen indien financiële, sociale en/of psychische problemen van de cliënt daartoe aanleiding geven.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als allround klantmanager inkomen binnen een gemeente;
Aantoonbare werkervaring met de Participatiewet;
Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: telefoon;
Minimaal 1 referentie van eerdere opdrachtgever niet ouder dan 5 jaar toegevoegd aan het cv.
Met zo’n 400 collega’s zetten we ons bij de gemeente Schouwen-Duiveland dagelijks in voor ons mooie eiland. We juichen initiatieven vanuit onze samenleving van harte toe en helpen waar mogelijk. Hierbij denken we niet vanuit wat ‘moet’; we denken juist vanuit wat kan. We stellen hierbij de mensen – onze inwoners, ondernemers, en gasten – centraal. Dit geldt ook voor iedereen die bij de gemeente Schouwen-Duiveland werkt. Omdat ‘de mens centraal stellen’ voor iedere functie wat anders betekent, krijg je bij ons de ruimte om hier je eigen aanvulling aan te geven. Een bewezen sleutel tot succes!
Het cluster LSZ (Loket Samenleving en Zorg) is gesplitst in een Participatie (Team Werk en Inkomen) en Team Jeugd en WMO. Jij gaat werken binnen het Team Participatie (Werk en Inkomen). Het team Werk en Inkomen bestaat uit klantmanagers Participatie (Inkomen, Werk en Inburgering), consulenten minimabeleid, consulenten terugvordering & verhaal, een sociaal rechercheur, een procesregisseur, kwaliteitsmedewerker en medewerkers van de uitkeringsadministratie.
Het cluster Loket Samenleving en Zorg (LSZ) vormt binnen de afdeling Werken, Wonen, Leven (WWL; ruim 70 fte’s) de integrale toegang naar het sociaal domein. Vraagverheldering en inzet van ondersteuning vindt hier op een zo vroeg mogelijk moment en zo dicht mogelijk bij de inwoner plaats. Wat kunnen wij betekenen voor onze klanten? In het cluster vindt ook de toetsing en opdrachtverlening naar specialistische voorzieningen plaats.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 16 januari 2026 tussen 09:00 uur en 11:00 uur op kantoor. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 13 januari bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 3x 3 maanden
Hybride: Minimaal 2 dagen op kantoor op de dinsdag en donderdag.
Aantal professionals of FTE: 1 professional
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. De administratieve partner brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Overig algemeen
De gemeente Schouwen-Duiveland heeft er voor gekozen om een administratieve partner als broker in te zetten. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de administratieve partner. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval je een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval je een Toeleverancier bent die de tijdelijke medewerker detacheert). Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding. Door in te schrijven ga je ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).