Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Schouwen-Duiveland
Logo van Gemeente Schouwen-Duiveland

Beleidsmedewerker kunst en cultuur

Laan van Sint Hilaire 2, 4301 SH Zierikzee, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

19 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

De opdracht omvat de volgende werkzaamheden:

  • Opstellen beleid Kunst- en cultuurhistorische objecten in de openbare ruimte I.s.m. collega's Kunst&Cultuur, Erfgoed en Ontwikkelingsbedrijf
  • Beleidsontwikkeling en implementatie Muziekschool Zeeland In samenwerking met regionale ambtelijke werkgroep
  • Begeleiding Blueyard Er start een onderzoek om de gemeenschappelijke regeling te transformeren naar een stichting.
  • Regionaal overleg rondom Cultuureducatie via KCE Organisatie is verbonden met Muziekschool Zeeland Er zijn twijfels over de kwaliteit van het geleverde werk Provinciale penvoerder Cultuurkwadraat en KCE werken nu niet optimaal samen en over en weer is er onvrede. Vanuit de regio gaan we kijken hoe we dit beter in kaart kunnen krijgen en zal er onderzocht worden of Cultuureducatie (of KCE) ergens anders moet worden belegd.
  • Nieuwe Kerk Zierikzee In samenwerking met collega's erfgoed en Kunst&Cultuur De eigenaar van de Nieuwe Kerk is ontevreden over de exploitatie van de kerk. De gemeente zal hierin sturing/ begeleiding moeten geven om het gebouw en de uitvoerende stichting te optimaliseren. Verbonden aan de Nieuwe Kerk is stichting Culturele Activiteiten Schouwen-Duiveland (CASD) (en eventueel ook Cultuurhuis ZierikC en Nicolaaskerk Brouwerhaven, omdat dit allemaal met elkaar is verweven) Deze stichtingen werken samen, maar stemmen niet goed af met de gemeente. Ambities zijn interessant, bestuurlijk vraagt dit nog om verbeteringen.
  • Subsidieaanvragen en vaststellingen In samenwerking met Subsidieloket en collega's Financien en Kunst & Cultuur De Cultuurverordening is in de maak met bijbehorende subsidieregelingen. Om dit goed te implementeren is veel interne afstemming en planning nodig.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het terrein van Kunst en cultuur (beleid, communicatie, projecten)(benoem in het cv waar dit is opgedaan)

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met beleid op het terrein van Kunst en cultuur in de afgelopen 8 jaar(benoem in het cv waar dit is opgedaan)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met communicatie op het terrein van Kunst en cultuur in de afgelopen 8 jaar (benoem in het cv waar dit is opgedaan)

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Klantgericht
  • Luisteren
  • Doorzettingsvermogen
  • Tactisch gedrag
  • Motiveren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen
  • Assertiviteit
  • Besluitvaardigheid
  • Organiseren
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

Met zon 400 collegas zetten we ons bij de gemeente Schouwen-Duiveland dagelijks in voor ons mooie eiland. We juichen initiatieven vanuit onze samenleving van harte toe en helpen waar mogelijk. Hierbij denken we niet vanuit wat moet; we denken juist vanuit wat kan. We stellen hierbij de mensen onze inwoners, ondernemers, en gasten centraal. Dit geldt ook voor iedereen die bij de gemeente Schouwen-Duiveland werkt. Omdat de mens centraal stellen voor iedere functie wat anders betekent, krijg je bij ons de ruimte om hier je eigen aanvulling aan te geven. Een bewezen sleutel tot succes!

Sub-team KCSESD (kunst, cultuur, sport, erfgoed, subsidies en dorpshuizen) binnen cluster beleid.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 3 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 28 november 2025- bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Schouwen-Duiveland mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Schouwen-Duiveland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

De gemeente Schouwen-Duiveland heeft er voor gekozen om een externe administratieve broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe administratieve broker derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe administratieve broker. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding. Door in te schrijven ga je ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi) Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Functieschaal Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. CV-eisen Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr