Communicatieadviseur veiligheid

Stadserf 1, 3112 DZ Schiedam, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
Geen maximum 32 Zuid-Holland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

3 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij een ervaren communicatieadviseur met een passie voor veiligheid en crisiscommunicatie? Kun je snel schakelen tussen strategisch advies en uitvoering? Dan zoeken wij jou!

Over de functie
Voor de afdeling Veiligheid van de gemeente Schiedam zoeken wij een tijdelijke allround communicatieadviseur die zowel strategisch als uitvoerend aan de slag gaat. Je ondersteunt bij uiteenlopende veiligheidsvraagstukken, van handhavingsacties en ondermijning tot crisiscommunicatie en buurtpreventie. Daarnaast zijn de communicatievraagstukken vanuit het programma Preventie met gezag (vroegsignaleren van problemen en het voorkomen dat jongeren doorgroeien in een criminele carriere) onderdeel van jouw takenpakket.Je werkt nauw samen met beleidsadviseurs, bestuurders en externe partners zoals politie en brandweer. Je adviseert over communicatie-aanpakken en zorgt voor heldere, doeltreffende communicatie naar inwoners, ondernemers en andere belanghebbenden.

Wat je gaat doen:

  • Adviseren over communicatiestrategieen op het gebied van veiligheid en crisiscommunicatie.

  • Ontwikkelen en uitvoeren van communicatiemiddelen (zoals persberichten, nieuwsbrieven, social media en webteksten).

  • Voorbereiden en begeleiden van woordvoering en mediacontacten.

  • Signaleren van en inspelen op ontwikkelingen en sentimenten binnen de samenleving.

  • Ondersteunen bij campagnes en participatietrajecten rondom veiligheidsvraagstukken.

Eisen

  1. Minimaal een hbo-diploma in communicatie of een vergelijkbare richting;

  2. Ervaring in een vergelijkbare functie niet langer dan 1 jaar geleden;

  3. Er wordt vrijwel volledig op locatie in Schiedam gewerkt, thuiswerken is zeer beperkt mogelijk;

  4. Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan;

Wensen en competenties

Wensen

  1. Duurzaamheid: In het cv is kort beschreven in welke mate en hoe uw bedrijf of uw kandidaat aan duurzaamheid doet;
    1p

  2. Ervaring in een vergelijkbare functie binnen de overheid;
    10p

  3. Minimaal 1 jaar ervaring is met communicatie op het gebied van veiligheid;
    10p

  4. Ervaring met crisiscommunicatie;
    10p

  5. Ervaring met (sociale) media;
    10p

  6. Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    5p

Competenties

De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
15p

  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge vaardigheden.

  • Flexibiliteit en stressbestendigheid, vooral in crisissituaties.

Organisatie en team

Voor de afdeling Veiligheid van de gemeente Schiedam zoeken wij een tijdelijke allround communicatieadviseur die zowel strategisch als uitvoerend aan de slag gaat. Je werkt nauw samen met beleidsadviseurs, bestuurders en externe partners zoals politie en brandweer.

Gespreksinformatie

Selectiegesprekken data en/of info donderdag 17 juli tussen 15 en 17. 00 in Schiedam. Hier graag rekening mee houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht die de volgende componenten bevat: personalia van de kandidaat, de meest relevante werkervaring van de kandidaat in chronologische volgorde, informatie over opleidingen (bij afgerond dit graag vermelden), relevante behaalde certificaten en vaardigheden relevant voor de functie. Deze dient in het Nederlands geschreven te zijn en in een Word of pdf-format te worden aangeleverd. Wij hanteren een cv-format van maximaal 3 pagina’s A4.

De Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen niet (verder) in behandeling te nemen als er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur