thumbnail
thumbnail

BOA ondermijning

Stadserf 1, 3112 DZ Schiedam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
36 Zuid-Holland

Begindatum:

2 jan 2024

Einddatum:

30 jun 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

20 nov 2023

Buitengewoon opsporingsambtenaar belast met de aanpak van ondermijning
Het team van Toezicht en Handhaving bestaat uit een basisteam en 2 specialistische interventieteams. De toezichthouders, BOA’s en juristen houden Schiedam leefbaar en veilig. Het team houdt toezicht op o.a. parkeren, milieu, overlast door hondenpoep en zijn repressief werkzaam op bedrijventerreinen. Controleren de horecabedrijven, handhaven op prostitutie- en henneppanden en doen onderzoek in woningen op het gebied van de Basisregistratie Personen, de Rotterdamwet en woonoverlast.

Wat ga je doen?
Je gaat binnen het Interventieteam Ondermijning een bijdrage leveren aan de leefbaarheid en veiligheid van burgers, ondernemers en bezoekers van Schiedam. Je gaat werken in een dynamisch, maar vaak ook lastig werkveld. Je controleert met name bedrijven en horecabedrijven maar komt ook in woningen ‘achter de voordeur’. Wekelijks worden meerdere adresbezoeken afgelegd en komt het team van alles tegen. Van verborgen hennepkwekerijen tot malafide ondernemers en illegale prostitutiebedrijven. Deze controles vinden op verschillende dagen en tijden plaats. Je gaat op basis van een rooster onregelmatig werken waarbij diensten tot 04:00 uur in de nacht voorkomen.

Je bereidt nieuwe controlemomenten voor, maakt rapportages en waar nodig geef je opvolging aan hetgeen je hebt aangetroffen. Je bent 1 van de 5 in ondermijning gespecialiseerde BOA’s  van het interventieteam en beantwoordt vragen van collega’s, burgers, ondernemers en ketenpartners. Je signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen, staat zelfstandig burgers te woord, toetst en beoordeelt situaties, adviseert over, en onderneemt de noodzakelijke vervolgstappen en verzorgt de noodzakelijke administratieve, feitelijke en procedurele afhandeling. Je bewaakt de verschillende uitvoeringsprocessen en -procedures inclusief de bijbehorende wettelijke termijnen.

Je verricht administratieve en/of organisatorische werkzaamheden, zoals actualiseren van de werkvoorraad en je stelt gestandaardiseerde beschikkingen, rapportages en beoordelingen en correspondentie op.

Wat breng je mee?

  • MBO+/HBO werk- en denkniveau en een opleiding op minimaal MBO-4 niveau

  • Minimaal 1 jaar werkervaring in het werkveld Ondermijning, controles op grond van de Drank– & Horecawet, Opiumwet, Heling en Prostitutie & Mensenhandel

  • BOA-diploma

  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden

  • Goede sociale vaardigheden, zelfstandig werkend en groot probleemoplossend vermogen

  • Kennis van relevante wet- en regelgeving, jurisprudentie, gemeentelijke voorschriften en richtlijnen die van belang zijn voor de uitvoering van de werkzaamheden

  • Zelfstandig digitale bestanden kunnen beheren en bewerken, verzamelen en beheren van gegevens voor beleidsuitvoering

  • Ambitie om jezelf breed te ontwikkelen op diverse terreinen van ondermijning

  • Stressbestendig, je staat stevig in je schoenen, bent flexibel en bereid net dat ene stapje extra te zetten

Onderscheidende kennis en vaardigheden:

  • Ervaring met en kennis van MS Word en MS Excel ten aanzien van digitale dossiervorming

  • Goede basiskennis van de diverse vakgebieden waarmee het interventieteam Ondermijning zich bezighoudt

  • Ervaring met het te woord staan van soms lastige burgers/ondernemers

  • Kennis van en contacten binnen de politie

  • Secuur en nauwgezet werken binnen de vastgestelde procedures

  • Opleiding Drank- en Horecawet

  • Redelijk vlot spreken van de Engelse taal en nog een vreemde taal

  • Bezit van rijbewijs B

  • Ervaring met het opstellen van rapportages

Eisen

  • Akkoord procedure en voorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk).

  • Werkervaring in het werkveld Ondermijning

  • Het aangeboden tarief is inclusief uniform en reiskosten, exclusief ORT en BTW

  • De kandidaat kan na 1 jaar inhuur kosteloos in dienst worden genomen

Wensen

  • Een opleiding op minimaal MBO-4 niveau

  • Minimaal 1 jaar werkervaring in het werkveld Ondermijning

  • Ervaring met het opstellen van rapportages

  • Ervaring met het te woord staan van soms lastige burgers/ondernemers

  • Kennis van/ ervaring op het gebied van drank- en horecawet

  • In het bezit van rijbewijs B

  • Competenties; Zie PDF.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur

Ben jij de BOA ondermijning die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.