Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur Economische Ontwikkeling

Laan 19, 1741 EA Schagen, Nederland

Sluit over 19 dagen
Geen maximum 36 Noord-Holland

Begindatum:

15 nov 2025

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

1 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
  • Opdrachtomschrijving:

    Wat wordt van de kandidaat verwacht;

    • Fungeren als dossierhouder voor het beleidsdomein agribusiness, inclusief het opstarten en uitvoeren van een beperkte inventarisatie met specifieke aandacht voor de landbouwtransitie, en het intern adviseren over concrete casussen en beleidskeuzes.
    • Vervullen van de rol van dossierhouder voor het beleidsdomein arbeidsmarkt door deelname aan relevante overleggen, zoals de Human Capital Agenda en het Regionaal Werkcentrum, het bewaken van de aansluiting bij lopende beleidsdossiers vanuit Sociale Zaken en het intern adviseren over specifieke casussen.
    • Trekken van de uitvoering van het uitvoeringsprogramma van de Economische Agenda Schagen door coördinatie, voortgangsbewaking en afstemming met betrokken stakeholders te verzorgen.
    • Leveren van inhoudelijke input aan regionale economische dossiers, waaronder bijvoorbeeld het Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord en ROM InWest.
    • Optreden als sparringpartner binnen het team door input en feedback te leveren op andere beleidsterreinen en dossiers.

Kandidaatomschrijving

Kandidaat
  • heeft een relevante HBO opleiding.
  • kan gemakkelijk de kennis en ervaring met bestuur, politiek en externe partijen delen.
  • is proactief en kan goed zelfstandig werken zodat de gevraagde resultaten op tijd worden opgeleverd.
Het is wenselijk dat de kandidaat een ervaren adviseur is die ook kan sparren en richting kan bieden. Het is daarom belangrijk dat de adviseur ruime werkervaring heeft binnen het economische domein.

De kandidaat beschikt over onderstaande competentie
- pro-actie
- communicatief sterk
- goede samenwerkingspartner


Interviewplanning

De interviews staan gepland in week 45.

Toelichting op rooster

een minimum van 32 uur per week is bespreekbaar

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

Werk- en denkniveau

Kandidaat heeft HBO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een diploma of de werkzaamheden genoemd in het CV.

Werkervaring

Kandidaat heeft 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring als beleidsadviseur economische Zaken. Dit wordt door het CV aangetoond.
Referentie vereist
Weging prijsdeel: 30 %

Opleiding

Kandidaat heeft een aantoonbare afgeronde opleiding op het gebied van economie of vergelijkbaar. Dit wordt door het CV aangetoond
Weging: 10 %

Werkervaring

Kandidaat heeft > 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring als beleidsadviseur Economische Zaken. Dit wordt door het CV aangetoond.
Weging: 20 %

Werkervaring

Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring met bestuurlijke processen binnen een gemeente. Dit wordt door het CV aangetoond.
Weging: 15 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Tijdens het interview wordt de kandidaat onder andere getoetst op de gewenste competenties en de mate van geschiktheid voor de uit te voeren werkzaamheden.

Weging: 25 %
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur