Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Werving en Selectie Specialist

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 16 tot 24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

2 okt 2025

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Purmerend groeit, de arbeidsmarkt staat onder druk en wij zijn een organisatie die interne medewerkers de kans wil geven om zich verder te ontwikkelen. Zo vervult een van onze medewerkers, gedurende de afwezigheid van onze recruiter, tijdelijk deze functie. Deze in-/ en externe ontwikkelingen zorgen ervoor dat we tijdelijk opzoek zijn naar een specialist op het gebied van werving en selectie.

Werkzaamheden

Jij helpt ons om de processen rondom W&S verder te ontwikkelen, draagt vanuit jou expertise bij aan verschillende W&S procedures en vindt het leuk om nauw samen te werken met onze recruiter en haar te begeleiden in haar ontwikkeling. Je adviseert over creatieve alternatieve strategieen en voert deze zelfstandig uit. Je bent een echte aanjager: doelgericht en creatief. Je bent open en toegankelijk en weet snel een relatie op te bouwen waarin je ook kritisch kan zijn zonder de verbinding te verliezen. Daarnaast kan je snel schakelen tussen de verschillende procedures en beschikt over organisatiesensitiviteit. Ondertussen bouw je aan een sterk netwerk binnen en buiten de organisatie. De opdracht voer je uit voor team P&O en je stemt inhoudelijk veel af met onze adviseur werving & selectie die de grote lijnen uitzet in de organisatie.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar als (corporate) recruiter in de publieke sector;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met wervingsprocedures bij een overheidsorganisatie (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het opleiden of begeleiden van collegas (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring bij middelgrote en/of grote overheidsorganisatie (vanaf 50.000 inwoners) (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbaar in het bezit van een relevant en actueel netwerk binnen regio Noord-Holland (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Je geeft aan in een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (benoem dit duidelijk in het cv).

Competenties

  • Energie, doorzettingsvermogen, overtuigingskracht;
  • Empathisch vermogen;
  • Gespreksvaardigheid;
  • Initiatiefrijk, ondernemerschap, commercialiteit;
  • Netwerkvaardigheid.

Organisatie en team

Organisatie Gemeente Purmerend groeit de aankomende jaren uit naar een gemeente met 100.000 inwoners. Een taak die veel kansen en uitdagingen oplevert. Samen werken we aan een prachtig Purmerend; een gemeente met ruimte voor ontwikkeling, ambities en groei. En dat herken je terug op de werkvloer. Binnen het werk bij de gemeente kennen we drie domeinen die doorlopend met elkaar samenwerken om aan onze opgaven te voldoen. Het Maatschappelijk en het Ruimtelijk Domein zetten zich direct in voor de inwoners en ondernemers. Het domein Bedrijfsvoering en diensten doet dit zowel direct als indirect en ondersteunt beide domeinen.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 16 oktober van 13.30 tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 14 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Beoordeling en selectieproces

  • Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
    De externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  • Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de organisatie worden voorgelegd
    De externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  • Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 7 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 8 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 10 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur