Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur bodem en projectleider sanering landbodem

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Sluit over 13 dagen
110 Noord-Holland
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wegens afwezigheid door ouderschapsverlof zoeken wij binnen het team Bodem- en Geotechniek een adviseur Bodem/ projectleider landbodemsaneringen.

Je werkzaamheden

Als bodemadviseur stel je voor (interne) opdrachtgevers bodemadviezen op voor voorgenomen werken, daarnaast beantwoordt je allerhande bodem gerelateerde vragen. Doormiddel van archiefonderzoek bepaal je of (aanvullend) bodemonderzoek noodzakelijk is en welke meldingen noodzakelijk zijn om de voorgenomen werkzaamheden uit te mogen voeren. Daarnaast bepaal je een voorlopige veiligheidsklasse. Het uitzetten van (aanvullend) bodemonderzoek en het instrueren van het team Veldwerk conform de BRL 2000/2001/2002. Het aanvragen van chemische en fysische analyses bij laboratoria en het beoordelen van de resultaten. Het rapporteren naar en adviseren van de (interne) opdrachtgevers en eventueel begeleiden van de opdrachtgever naar derden, zoals milieudiensten, omgevingsdiensten, provincies e.d. De werkzaamheden worden uitgevoerd in een team van adviseurs,

Als projectleider landbodemsaneringen dien je via het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) meldingen milieubelastende activiteit 'graven in sterk verontreinigde bodem' in bij het bevoegd gezag. Dit is inclusief de voorbereiding (verzamelen gegevens, opbouwen dossier, opstellen ontgravingstekening, berekenen grondbalans, etc.). Na indienen is de projectleider verantwoordelijk voor de voorbereiding van het project (informeren opdrachtgever, opstellen MKB-plan, overdracht naar de MKB'er, etc.). Tijdens de werkzaamheden is de projectleider beschikbaar als vraagbaak voor de MKB'er, opdrachtgever en aannemer. Daarnaast verzorgt de projectleider eventuele wijzigingen. Na afronding van de werkzaamheden wordt in samenwerking met de MKB'er een evaluatie opgesteld en ingediend bij het bevoegd gezag. De werkzaamheden worden uitgevoerd in een team van MKB'ers en één andere projectleider.

Eisen

  • Je hebt een hbo-opleiding afgerond in de richting van milieutechniek (bijvoorbeeld Van Hall Larenstein of HAS) of vergelijkbaar
  • Kennis van de relevante wet- & regelgeving onder andere de Omgevingswet
  • Je kunt direct zelfstandig werken als projectleider landbodemsaneringen (conform SIKB BRL 6000 protocol 6005)
  • Je kunt zelfstandig een bodemadvies opstellen gebaseerd op de NEN5725
  • In bezit van VCA-VOL en een cursus Asbest Herkennen gevolgd
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met het aansturen van Mkb'ers
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met projectmatig werken
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

Wensen en competenties

Wensen

  • Bereid om minimaal twee dagen per week op kantoor te komen werken
  • Kennis van de CROW400
  • Ervaring met het schrijven van bodemonderzoeken
  • Werkervaring als bodemadviseur
  • Werkervaring als projectleider landbodemsanering

Competenties

  • Duidelijk communiceren: goed je eigen menig kunnen onderbouwen met heldere argumenten.
  • Teamplayer: sterk in samenwerken, behulpzaam
  • Zorgvuldig: controleert informatie systematisch en efficiënt
  • Planmatig: organisatievermogen, zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht kunnen werken.
  • Analytisch; Breed analyseren en in staat om hoofd- en bijzaken te scheiden.

Organisatie en team

De afdeling Onderzoek en Advies verricht uiteenlopend onderzoeks- en advieswerk voor heel Waternet en is een professionele organisatie. Klantgerichtheid is daarbij de basis om te komen tot een volwaardig en adequaat dienstenpakket. In samenspraak met de interne klanten worden bestaande producten verbeterd en nieuwe producten ontwikkeld. De ambitie is om nog meer kwalitatief hoogwaardige adviesproducten te ontwikkelen op het vlak van (integraal) waterkwaliteits- en kwantiteitsbeheer.

Het Team Bodem en Geotechniek is verantwoordelijk voor het uitbrengen van geotechnische, (water)bodem- en landmeetadviezen, waarbij gebruik wordt gemaakt van (eigen) veldwerkgroep, analyses, modelberekeningen, innovatief onderzoek. Tevens ligt hier de coördinatie van grondstromen van de Waternetprojecten.

Gespreksinformatie

Data matchgesprek: 22-10-2025 – 13:00 uur – 16:00 uur

De gesprekken vinden plaats op locatie (HOKA)

Het matchgesprek wordt gehouden op basis van de aangeleverde gegevens en competenties van de kandidaat (CV) in combinatie met de behoefte uit deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

LET OP:

  • Deze functie is niet geschikt voor een zzp'er of zzp via intermediair
  • Waternet hanteert de WNT norm.
  • Waternet hanteert een maximum van €135,- per uur, dit is algemeen Waternet beleid (het maximaal uurtarief voor deze uitvraag vind u op pagina 1).
  • Na de maximale inhuurperiode, zoals beschreven op pagina 1, dient er een minimale onderbreking van 6 maanden te zijn, voor er opnieuw werkzaamheden voor Waternet uitgevoerd mogen worden.
  • De totale opdrachtwaarde, inclusief verlengingen, is €500.000,-
  • Het is mogelijk meerdere offertes aan te leveren, maximaal 5 per leverancier.
  • Offertes waar meer persoonsgegevens in staan dan alleen de voornaam en eerste letter achternaam worden terzijde gelegd.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur