ICT-projectmanager

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 8 dagen
105 36 Noord-Holland

Begindatum:

20 okt 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

1 okt 2025

Omschrijving

De gemeenteraden van Wijdemeren en Hilversum hebben besloten tot een ambtelijke fusie per 1 januari 2026. De bestuurlijke fusie staat gepland per 1 januari 2027. De fusie maakt dat informatie en data van Wijdemeren opgenomen worden in het Hilversumse IT-landschap. Wij zijn op zoek naar een ervaren projectmanager die op een rijdende trein kan springen en het tot een succesvol einde brengt. Je bent verantwoordelijk voor het leiden van meerdere ICT-deelprojecten binnen het fusie-programma, waaronder:

  • Het harmoniseren van een set van toepassingen binnen 2 domeinen van de gemeente Hilversum (de domeinen worden nog verdeeld op basis van omvang en ervaring).
  • Projectmanagement over het deelproject Data, welke ervoor zorgt dat de informatieproducten waarmee Hilversum datagedreven kan sturen worden aangevuld met de data van Wijdemeren.

Speel een sleutelrol in een impactvol fusieproject Ben jij een ervaren projectmanager die energie krijgt van complexe migratietrajecten? Dan is dit jouw kans om bij te dragen aan de succesvolle fusie tussen Hilversum en Wijdemeren. Je werkt in een gemotiveerd team en schakelt met diverse interne en externe stakeholders om deze transitie soepel en gestructureerd te laten verlopen. Als projectmanager geef jij richting aan de uitvoering. Je zorgt voor heldere opdrachtformuleringen, een effectieve projectstructuur, duidelijke overleglijnen en een strakke planning. Je bewaakt de voortgang, houdt focus in de teams en stuurt bij waar nodig. Je bent scherp in het stellen van prioriteiten, weet hoofd- en bijzaken moeiteloos te scheiden en schakelt snel tussen strategie en operatie. Je combineert zelfstandigheid met teamgeest en bent een verbindende factor binnen het project. Samen met meerdere ICT-projectmanagers en betrokken teams faciliteer je de uitvoering met overzicht en een praktische aanpak. Zo lever je een directe bijdrage aan een toekomstbestendige gemeentelijke organisatie.

Eisen

- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als ICT-projectmanager op het gebied van applicatie/datamigraties in de afgelopen 10 jaar, bij voorkeur ervaring met migraties als gevolg van een fusie of overname; - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de rol van ICT-projectmanager bij een gemeente, provincie of (semi-)overheidsinstelling; - Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau - Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter; - Kennis van en minimaal 3 jaar ervaring met PRINCE2 en Agile; - De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift.

Wensen en competenties

Wensen

- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als ICT-projectmanager op het gebied van applicatie/datamigraties in de afgelopen 10 jaar; - Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ICT-projectmanager bij een gemeente, provincie of (semi-)overheidsinstelling van groter dan 500 medewerkers (benoem in het CV duidelijk op welke domeinen de expertise ligt); - Aantoonbare kennis en werkervaring met complexe migraties als gevolg van een gemeentelijke fusie of overname; - Een afgeronde opleiding op WO master niveau;

Competenties

- Je bent daadkrachtig en resultaatgericht; - Je bezit people skills (verbinden, samenwerken, feedback geven en aanspreken); - Je beschikt over politiek-organisatorische sensitiviteit en hebt overtuigingskracht; - Je spreekt de taal van de uitvoering, steekt af en toe figuurlijk ook de handen uit de mouwen maar kan ook conceptueel denken; - Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk; - Je hebt sterk ontwikkelde skills op projectsturing.

Organisatie en team

We werken voor Hilversum, de mediastad van NederlandEen groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.Elke dag willen we dit waarmaken.En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 14 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 11 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Gewenste Startdatum: De opdracht vraagt dat je fulltime (36 uur) beschikbaar bent, het liefst zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk op 1 november. De opdracht is initieel tot eind 2025, met optie tot verlenging.

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 105. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG): De gemeente verzoekt altijd om een VOG. Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

Reiskosten: Reiskosten woon-werkverkeer zijn reeds verdisconteerd in het uurtarief. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden.

Bring your own device: De kandidaat die de opdracht gegund krijgt, dient zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en een laptop c.q. iPad mee te nemen voor alle zakelijke contacten.

Waadi: Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Informatieaanvraag en reactietermijn: Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 3 oktober 2025 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 6 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 10 oktober 2025 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur