Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Evenementencoördinator

Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 14 dagen
100 32 Noord-Brabant

Begindatum:

22 sept 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

22 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Per direct beschikbaar tijdelijke opdracht 28-32 uur per week (22 september 2025 t/m 28 februari 2026) De wereld van evenementen kent voor jou geen geheimen en dat geldt ook voor de ambtelijke organisatie erachter. Voor een tijdelijke periode zijn wij op zoek naar een ervaren Evenementencoordinator met aantoonbare ervaring binnen een gemeentelijke organisatie. Je bent niet de organisator van evenementen, maar wel de onmisbare schakel binnen het gemeentelijk proces dat deze evenementen mogelijk maakt. Je zorgt dat alles binnen de gemeente soepel samenkomt: van vergunningverlening tot terreinbezoeken en van beleidsafstemming tot evaluaties. Je coordineert het volledige ambtelijke proces rondom evenementen: van intake tot evaluatie, in nauwe samenwerking met collega-coordinatoren. Je bewaakt voortgang, kwaliteit en onderlinge afstemming binnen dit proces en communiceert helder met organisatoren, collegas en ketenpartners. Je bent medeverantwoordelijk voor het opstellen van de gemeentelijke evenementenkalender. Hiervoor beoordeel je aangemelde evenementen op geschiktheid en volledigheid, vraagt waar nodig aanvullende informatie op in het kader van de schaarsteprocedure, en maakt een selectie op basis van vastgestelde criteria. Tevens begeleid je het proces tot vaststelling van de kalender door het college in december. Hiervoor werk je samen met collegas van vergunningverlening en de strategisch beleidsmedewerker.Je fungeert als verbindende schakel tussen afdelingen als vergunningverlening, openbare orde & veiligheid, communicatie, beheer openbare ruimte en andere stakeholders met heldere afspraken, zonder zelf verantwoordelijk te zijn voor het opvolgen van ieders taken. Je toetst aanvragen op haalbaarheid en technische randvoorwaarden (denk aan beschikbaarheid van stroom- en watervoorzieningen) en schakelt de juiste collegas of uitvoerders in. Je neemt deel aan overleggen, terreinbezoeken en coordinatiebijeenkomsten en draagt bij aan een gestroomlijnde voorbereiding en uitvoering van evenementen.

Specifieke inzetmomenten
In de periode september t/m 28 februari 2026 ligt de focus o.a. op de voorbereiding en uitvoering van grotere evenementen zoals 11-11, Serious Request en Carnaval. Dit betekent dat je:

  • Ingezet wordt tijdens de voorbereiding van deze evenementen;
  • Aanwezig bent tijdens de uitvoering (denk aan toezicht en coordinatie);
  • Ondersteunt in de afstemming en evaluatie rondom deze impactvolle evenementen.

Eisen

  • Je hebt aantoonbaar 5 jaar ervaring met gemeentelijke processen rondom evenementenvergunningen;
  • Je hebt aantoonbaar 5 jaar ervaring met beleid, uitvoering en beheer met betrekking tot het evenementenproces in de gemeentelijke context. Daarnaast ben je hierbij aantoonbaar betrokken geweest in een coordinerende of aansturende rol;
  • Je hebt aantoonbaar ruime ervaring met gemeentelijke besluitvormingsprocedures en snapt de rollen van verschillende stakeholders.

Wensen en competenties

Wensen

  • Pre: je hebt ervaring met de afstemming rondom en realisatie van stroom- en wateraansluitingen op evenemententerreinen.

Competenties

  • Je bent resultaatgericht, waarbij je in staat bent om verschillende belangen af te wegen.
  • Je hebt ruime ervaring met stakeholdermanagement.

Organisatie en team

Voor een tijdelijke periode zijn wij op zoek naar een ervaren Evenementencoordinator met aantoonbare ervaring binnen een gemeentelijke organisatie.

Gespreksinformatie

Gesprekken vinden plaats op vrijdag 12 september 2025.Je beschikbaarheid op 12 september voor een selectiegesprek is van belang.

Met de top 3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgeen de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

28 tot 32 uur per week

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur