Begindatum:
22 sept 2025Einddatum:
28 feb 2026Uren per week:
28 - 32Publicatiedatum:
22 aug 2025Per direct beschikbaar tijdelijke opdracht 28-32 uur per week (22 september 2025 t/m 28 februari 2026) De wereld van evenementen kent voor jou geen geheimen en dat geldt ook voor de ambtelijke organisatie erachter. Voor een tijdelijke periode zijn wij op zoek naar een ervaren Evenementencoordinator met aantoonbare ervaring binnen een gemeentelijke organisatie. Je bent niet de organisator van evenementen, maar wel de onmisbare schakel binnen het gemeentelijk proces dat deze evenementen mogelijk maakt. Je zorgt dat alles binnen de gemeente soepel samenkomt: van vergunningverlening tot terreinbezoeken en van beleidsafstemming tot evaluaties. Je coordineert het volledige ambtelijke proces rondom evenementen: van intake tot evaluatie, in nauwe samenwerking met collega-coordinatoren. Je bewaakt voortgang, kwaliteit en onderlinge afstemming binnen dit proces en communiceert helder met organisatoren, collegas en ketenpartners. Je bent medeverantwoordelijk voor het opstellen van de gemeentelijke evenementenkalender. Hiervoor beoordeel je aangemelde evenementen op geschiktheid en volledigheid, vraagt waar nodig aanvullende informatie op in het kader van de schaarsteprocedure, en maakt een selectie op basis van vastgestelde criteria. Tevens begeleid je het proces tot vaststelling van de kalender door het college in december. Hiervoor werk je samen met collegas van vergunningverlening en de strategisch beleidsmedewerker.Je fungeert als verbindende schakel tussen afdelingen als vergunningverlening, openbare orde & veiligheid, communicatie, beheer openbare ruimte en andere stakeholders met heldere afspraken, zonder zelf verantwoordelijk te zijn voor het opvolgen van ieders taken. Je toetst aanvragen op haalbaarheid en technische randvoorwaarden (denk aan beschikbaarheid van stroom- en watervoorzieningen) en schakelt de juiste collegas of uitvoerders in. Je neemt deel aan overleggen, terreinbezoeken en coordinatiebijeenkomsten en draagt bij aan een gestroomlijnde voorbereiding en uitvoering van evenementen.
Specifieke inzetmomenten
In de periode september t/m 28 februari 2026 ligt de focus o.a. op de voorbereiding en uitvoering van grotere evenementen zoals 11-11, Serious Request en Carnaval. Dit betekent dat je:
Wensen
Competenties
Voor een tijdelijke periode zijn wij op zoek naar een ervaren Evenementencoordinator met aantoonbare ervaring binnen een gemeentelijke organisatie.
Gesprekken vinden plaats op vrijdag 12 september 2025.Je beschikbaarheid op 12 september voor een selectiegesprek is van belang.
Met de top 3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgeen de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.
28 tot 32 uur per week