Binnentuin 1, 4715 RW Rucphen, Nederland
Begindatum:
15 apr 2024Einddatum:
1 nov 2024Uren per week:
28Publicatiedatum:
3 apr 2024Beleidsmedewerker Maatschappelijke Ontwikkeling: Sociaal Domein
Ben jij maatschappelijk betrokken en wil je bijdragen aan ons sociaal beleid? Ben jij daarnaast ook iemand die graag beleid ontwikkelt in samenwerking met de uitvoerders? Dan zou dit een hele leuke baan voor jou kunnen zijn.
Wij zoeken een ervaren beleidsmedewerker voor onze afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling voor 28 uur per week.
Wat ga je doen?
Je bent samen met het team Beleid verantwoordelijk voor het sociaal beleid in onze gemeente.
Je houdt je bezig met beleidsontwikkeling op een aantal integrale opdrachten. Dit doe je in nauwe samenwerking met andere beleidscollega’s in het team Beleid Maatschappelijke Ontwikkeling én collega’s op het beleidsterreinen Wonen, Omgeving, Mobiliteit en Veiligheid.
Taken omvatten met name:
Je bent mede-verantwoordelijk voor het ontwikkelen van een beleidsvisie Sociale Basis in kader van de Brede SPUK GALA i.s.m. de zorg- en welzijn- en maatschappelijke partners in onze gemeente (vrijwillig en professioneel).
Jij bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een aantal nieuwe initiatieven in het voorliggend veld in onze gemeente (o.a. de pilot indicatie vrije dagbesteding/ laagdrempelige inloop) i.s.m. onze zorg- en welzijnspartners.
Je gaat je bezig houden met een aantal onderwerpen uit de Brede SPUK GALA zoals mantelzorgondersteuning en één tegen eenzaamheid.
Je zorgt ervoor dat het dementiebeleid wordt doorontwikkeld en uitgerold.
Je neemt vanuit de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling actief deel aan de projectgroepen omgevingsvisie en Woon(zorg)visie en zorgt voor een goede verbinding met het beleid op sociaal domein.
Je ontwikkelt beleid, stelt adviesnota’s voor college en raad op en voert projecten uit. Je bent eindverantwoordelijk voor aan jou en je collega’s toevertrouwde opdrachten. Je zorgt voor een goede werkrelatie met de verantwoordelijke bestuurders en adviseert deze vroegtijdig, actief en doorlopend over (nog) uit te werken beleidsstukken en -ontwikkelingen.
Wie ben jij?
Je bent een toegankelijke en enthousiaste collega. Je hebt een hands-on mentaliteit, toont initiatief, pakt snel zaken op en weet de juiste mensen te vinden om de klus te klaren. Het spreekt voor zich dat je initiatiefrijk, flexibel en zelfstandig werkt.
Wat breng je mee?
Je bent een ervaren beleidsmedewerker en je bent minstens HBO-niveau geschoold. Ervaring met het gemeentelijk takenpakket en in het bijzonder in het sociaal domein is een pré.
Eisen
Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
Kandidaat heeft ervaring met MS Office. Dit moet blijken uit de CV.
In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
Wensen
Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
Kandidaat past binnen het team. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.