Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Allround medewerker Burgerzaken.

Gemeente Rucphen

Binnentuin 1, 4715 RW Rucphen, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 24 Noord-Brabant

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

18 - 24

Publicatiedatum:

15 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Medewerker Burgerzaken

Wij zijn op zoek naar een Medewerker Burgerzaken

Heb jij een hart voor dienstverlening en wil jij werken in een gemeente waar jaarlijks 50.000 eerste klantencontacten plaatsvinden? Of ben jij leergierig en wil je jezelf ontwikkelen op het gebied van Burgerzaken? Pak dan nu je kans!

Wij zijn op zoek naar een Medewerker Burgerzaken 18-24 uur per week voor een half jaar met mogelijkheid tot verlenging

Hoe ziet jouw dag er uit?

In heb je direct contact met onze inwoners, waardoor je de schakel bent tussen de klant en de gemeente. Afhankelijk van drukte werk je in de front-office aan de balie en ondersteun je de mid- en backoffice, waarbij je je richt op de administratieve klantprocessen. Als koppelvlak tussen deze teams houd je je bezig met het applicatiebeheer van diverse systemen. Hierbij onderhoud je databases rondom burgerzaken en pas je deze aan op actuele casuïstieken rondom inwoners. Ook houd je je bezig met het beoordelen van documenten zoals naturalisatieverzoeken, briefadressen, adresonderzoeken, huwelijksstukken en vestigingen (ook uit het buitenland). Verder vallen er ook een aantal werkzaamheden rondom de verkiezingen onder jouw takenpakket.

Eisen

  • Werkervaring bij een gemeente.
  • Je hebt minimaal een afgeronde mbo-opleiding, meest gewenst in de richting van burgerzaken.
  • Kandidaat heeft ervaring met MS Office. Dit moet blijken uit de CV.
  • Het overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP'er. Geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een pré is als je beschikt over kennis en ervaring op het gebied van de wet Basis Registratie Personen (BRP) Burgerlijke Stand en het Internationaal Privaat Recht (IPR).
  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties.
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.

Competenties

  • Je bent een toegankelijke en enthousiaste collega die voldoening haalt uit het helpen van anderen.
  • Klantgericht.
  • Een teamplayer.
  • Communicatief vaardig en toegankelijk.
  • Iemand die bereid is tot het volgen van een opleiding of cursus.
  • Resultaatgericht.
  • Goede communicatieve vaardigheden.
  • Past binnen het team.
  • Beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
  • Kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.

Organisatie en team

Wie zijn wij?

Gemeente Rucphen is met haar 22.400 inwoners een kleinschalige gemeente in Noord Brabant. Zo'n 150 medewerkers werken voor onze gemeente, waar de kernen Rucphen, Schijf, Sprundel, St. Willebrord en Zegge onder vallen. Samen werken we aan zaken die echt iets toevoegen en die belangrijk zijn voor onze inwoners, verenigingen en ondernemers.

Wij zijn continu in ontwikkeling.

Werken bij de gemeente Rucphen betekent 'Samenwerken aan Resultaat en Mens'. Natuurlijk zijn we verantwoordelijk voor wegen, water, groen en gebouwen, maar ook voor bijvoorbeeld jeugd, de Wet Maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en de Participatiewet. We dragen allemaal op onze eigen manier bij aan het resultaat. De mens stellen we dan ook nadrukkelijk centraal. Je staat daardoor dicht bij de burgers en ondersteunt hen op deze vlakken. Heel dankbaar werk dus! Er komen steeds meer taken bij de gemeenten te liggen. Jouw bijdrage wordt dus steeds groter. Jouw rol varieert daarin van adviseur, tot initiatiefnemer of je pakt de regie. Wil jij hier graag deel van uitmaken, lees dan verder.

Over de Gemeente Rucphen

Werken bij onze gemeente, betekent werken in een professionele en informele organisatie. Wij houden de lijnen bewust kort. Onze organisatievisie draagt niet voor niets de titel 'werken aan resultaat en mens'. Jij telt namelijk binnen onze organisatie, als medewerker én als mens.

De gemeente Rucphen heeft 23.500 inwoners en is een kleinschalige gemeente in Noord-Brabant. We bestaan uit vijf dorpskernen: Rucphen, Schijf, Sprundel, St. Willebrord en Zegge. Ons moderne kantoorpand is makkelijk bereikbaar vanaf verschillende hoofdwegen tussen Roosendaal en Breda.

Samen met zo'n 160 medewerkers werken we aan zaken die belangrijk zijn voor onze inwoners, verenigingen en ondernemers. Zo houden wij ons onder andere bezig met arbeidsparticipatie, veiligheid en de woningmarkt.

Gespreksinformatie

Diverse competenties worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De functie is gewaardeerd in schaal 8.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur