Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Schuldhulpverlener voor ondernemers

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 13 dagen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

3 nov 2025

Einddatum:

4 mei 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

15 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Schuldhulpverlener voor ondernemers

Wil jij ondernemers met financiële problemen écht verder helpen én bijdragen aan de 'uitbouw' van een toekomstbestendige schuldhulpverlening? Kom dan ons team KBFID versterken en geef samen met ons vorm aan een vernieuwende aanpak voor ondernemers in Breda.

Als schuldhulpverlener voor ondernemers speel jij een sleutelrol in de verdere uitbouw en professionalisering van onze schuldhulpverlening binnen de Gemeente Breda. Je helpt ondernemers met financiële problemen niet alleen met deskundig advies, maar draagt ook actief bij aan het ontwikkelen van een toegankelijke en toekomstgerichte dienstverlening.

Wat ga je doen?

- Je speelt een actieve rol in de 'uitbouw' en verdere professionalisering van onze schuldhulpverlening voor ondernemers en toetst ook onze huidige basisinrichting schuldhulpverlening voor ondernemers.
- Je brengt niet alleen je kennis in, maar ook je ideeën en inzichten om onze aanpak te versterken.
- Je analyseert samen met de ondernemer de financiële situatie, inclusief schulden, inkomsten en uitgaven.
- Je adviseert over oplossingen en begeleidt ondernemers bij het verbeteren van hun financiële situatie.
- Je stelt plannen van aanpak op voor het aflossen van schulden, inclusief betalingsregelingen en herstructurering.
- Je onderhandelt met schuldeisers om tot werkbare afspraken te komen en juridische stappen en (verdere) incassomaatregelen te voorkomen.
- Je doet betalings- of saneringsvoorstellen.
- Je ondersteunt ondernemers bij het op orde brengen van hun financiële administratie.
- Je geeft voorlichting en advies om toekomstige schulden te voorkomen en biedt nazorg om de voortgang te monitoren.

Resultaten

Op te leveren resultaat is een volledig getoetst en doorlopen traject van schuldhulpverlening voor ondernemers van A tot en met Z, binnen een gestelde periode van de opdracht.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met het saneren van ondernemers met schulden. Je moet zelf de voorstellen (met betrekking tot het totale schuldenpakket) aan de schuldeisers hebben gedaan om te saneren. Je moet dit dus niet hebben uitbesteed.
  • Je kunt balansen lezen en hebt kennis van belastingaangiften.
  • Je hebt kennis van het insolventierecht.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding in de richting van Social Work, Sociaal Juridische Dienstverlening of Rechten.
  • Je hebt bij voorkeur meer dan 1 jaar ervaring als budgetcoach.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring als ondernemer en spreekt de taal van ondernemers.
  • Je beschikt over WFT Basis of bent bereid dit op korte termijn te behalen.
  • Je hebt aantoonbare kennis in het coachen en het overdragen van kennis over schuldhulpverleners voor ondernemers aan collega's.

Competenties

  • Je bent accuraat, stressbestendig, empathisch en hebt sterk cijfermatig inzicht.
  • Je hebt inlevingsvermogen, schakelt snel en behoudt de regie in complexe situaties.
  • Je neemt eigenaarschap, denkt vooruit, toont initiatief en weet partijen te verbinden.
  • Je hebt sterke adviesvaardigheden.

Organisatie en team

Wie zijn wij?

Team KBFID is een dynamisch en multidisciplinair team dat ondernemers ondersteunt bij financiële vraagstukken. We zetten ons in om schuldhulpverlening voor ondernemers toegankelijk, effectief én toekomstgericht te maken. Jij krijgt de kans om niet alleen een belangrijke bijdrage te leveren, maar ook om met jouw kennis en ideeën mee te bouwen aan de fundamenten van deze dienstverlening. We waarderen eigen initiatief en stimuleren een cultuur van samenwerken, leren en verbeteren.

Je werkt binnen team KBFID (Kredietbank en Financiële Informatie en Diensten), een multidisciplinair team van circa 20 collega's met expertises zoals budgetbeheer, kredietadvies, debiteurenbeheer, financiële administratie, bewindvoering, Financy (financieel expertisecentrum), en het (SSO) servicepunt voor starters en ondernemers.

Samen bouwen we aan een vernieuwde aanpak waarin maatwerk, ondernemerschap en financiële veerkracht centraal staan. Jouw visie, ideeën en initiatief zijn hierin van grote waarde.

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers.

Gespreksinformatie

De woensdag 29 en donderdag 30 oktober 2025 zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Breda VOG algemeen

Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een nieuwe VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13.
De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie in Flex West-Brabant.
Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur